Sterke twijfel over zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unicorn_kiss

Sterke twijfel over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 12:35

Dag bokkers! Zoals velen heb ik een probleem met het vinden van een geschikt zadel voor mijn paard
Ik zal even een beschrijving over mijn paard geven: Hij is smal gebouwd, maar tot mijn verbazing heeft hij boommaat medium-wide (tussen rood en blauw bij de wintecs).
Redelijk hoge schoft, stevige schouders. Korte rug.
Ik was begonnen met een kieffer, maar die bleek alsnel te lang. Mijn paard kan maximaal 17 inch op zijn rug hebben, wat voor mij niet echt een probleem is met mijn broekmaat 38.
Kort daarna kocht ik een wintec 17 inch, en liet een zadelpasser komen (van de ruitersportwinkel aleashop)
Deze beweerde dat het zadel prima zou liggen. Heeft verder ook geen opvulwerk gedaan oid.

Maar ik ben echt sterk aan het twijfelen. Mijn paard reageert chagerijnig bij het opleggen van een zadel,
bovendien merk ik dat ik het zadel best ver naar achteren moet leggen opdat de schouders vrij liggen.
Wat mij ook opviel (en ik weet absoluut niet of het iets met een zadel te maken heeft) maar de haren op zijn lendenen staan rechtop :?

Nu wil ik graag een andere zadelpasser laten komen, maar het probleem is dat ik er hier in de buurt nog geen goede heb gevonden.
Degene die ik op het oog had kost me 75 euro, en zij verkoopt geen 2dehandszadels, wat ik eigenlijk best handig zou vinden, want als mijn zadel niet past, ben ik in 1 klap 75 euro kwijt en moet ik zelf gaan raden welk zadel ik vervolgens moet kopen, en moet ik haar telkens weer laten langskomen.
Wat raden jullie mij aan? Wie weet een goede zadelpasser in Belgie (Oost-Vlaanderen) dat ook 2 dehandszadels aanmeet,
of toch tenminste extra zadels oplegt om een indicatie aan te geven in welke richting ik zou moeten zoeken?
Is het aannemelijk dat een zadelpasser fout zit?
Alvast bedankt!

lailapri

Re: Sterke twijfel over zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:43

heb je misschien een foto of meerdere foto's van je paard met het zadel?

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-11 13:42