Close touch zadel???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

XLeandrosX

Close touch zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:29

Heb vandaag een zadel gepast bij de zadelmaker en kwam een bijzonder fijn zadel tegen. In de link zie je een foto van het zadel. Het lukte me niet om hem hier te plaatsen.
http://www.devoucoux.com/devoucoux_fr/c ... e&prod=MAK
Zoals je kunt zien zit de singel gelijk aan het blad vast, er zit dus als het ware geen flap meer overheen.
Ik had het nog nooit gehoord maar ze noemen het een Close touch zadel omdat je zo beter beencontact hebt met je paard.
Ik vond het erg comfortabel. Iemand anders er ervaring mee?

mohica

Re: Close touch zadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:33

doet me denken aan close contact zadels ...

yvonne101

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 17:36

klopt daar doet het mij ook aan denken. Het zelf een stubben excalibur close contact zadel gehad. Vond het zelf niet zo heel bijzonder. Rij nu weer met een normaal zadel (kieffer freestyle).

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 17:37

Ze zullen het hier in Frankrijk wellicht net anders noemen. Wat vond je er niet fijn aan Yvonne?

tinkaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:07

Ik heb bij mijn vorig verzorgpaard een aantal jaar met een devoucoux dressuurzadel gereden.
Ik heb niet echt een verschil gemerkt met een gewoon zadel.
Maar dat zadel was eigenlijk te groot voor mij, waardoor ik er nooit heel fijn heb op kunnen zitten.
Nu heb ik op mijn eigen paard ook een close contact zadel, waarbij ik wel een duidelijk verschil merk tegen over een gewoon zadel.
Ik voel de bewegingen van mijn paard nu beter aan. Maar ik denk dat je het gewoon moet proberen om te weten of dit iets is voor julie

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:45

XLeandrosX schreef:
Melanie, prima dat het jou niet boeit, maar ik ben op zoek naar mensen die wel ervaring hebben met een dergelijk zadel en wat hun ervaring is. Dus dat het jou niet boeit....boeit mij niet echt.....

Sorry hoor, maar ik mag ook mijn mening geven ;) en als je daar niet tegen kunt, not my problem.
Ik zelf houd er niet van om zo sicht op het paard te zitten, bijv perongeluk klemmen met de knieen oid voelen ze veel sneller. Dus nee het boeit mij niet en dat is mijn ervaring. Heb namelijk ook zo'n soort zadel gehad alleen dan in springen.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 13:00

vraag _lautje_ hier op bokt anders eens die heeft veel ervaring met de devoucoux zadels

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:36

Ik heb idd net een nieuwe Devoucoux besteld en heb al een Antares zadel (zelfde idee). Qua zadels is wel echt het summum, maar jij en dus ook het paard voelen veel meer. Ideaal voor mensen die net wat meer handigheid hebben in het rijden, niet zo handig voor mensen die niet heel veel balans hebben en niet heel stil kunnen zitten.
Je wordt nooit in een houding gedwongen, wat uiteindelijk alleen maar je rijden tengoede komt.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 19:39

heb zelf ook zo'n zadel en merk nu dat ik veel duidelijkere hulpen moet geven (met been dan) in een normaal zadel. Je went er dus wel aan. ik vind het heerlijk!!!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:06

OOk ik heb er 1 net als lautje bestelt en moet zeggen als ik me dressuur euroriding titan zat ben ga ik ook voledig over op devoucoux dressuur!!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 18:34

Ik heb een vergelijkbaar zadel, de Black Country Adelinda.
Dat is ook een close contact zadel maar wel met een fijner singelsysteem (driepunts singelsysteem).

Mijn zadel is maatwerk en aangemeten door Heleen Klumper.
http://www.rielklumper.nl/black.asp
Dit model heb ik, maar wel met een vierkante lepel.
http://www.blackcountrysaddles.com/saddles/bcs/26

Er is nog een close contact model, de Black Country Vinici Dressage, maar daar vond ik de knieblokken en de zweetbladen wat hard.
http://www.blackcountrysaddles.com/saddles/vinici/1

Je kunt zelf je leersoort kiezen, evenals de kleur en zelfs met bling bling!

QTdarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 23:02

Ik heb een Devoucoux dressuurzadel, ga nooit meer op iets anders zitten!
Dit zadel is zo goed mijn maat dat ik voor het eerst echt in balans zit.

Mijn paard heeft een schouderblessure en is daar erg lastig mee, was al aan het kijken naar de Prestige D1 maar ben zo blij dat ik voor Devoucoux ben gegaan. Haar schouder ligt echt helemaal vrij.

Je krijgt het zadel met zadel ton, leer cleaner en vet met handschoen om het in te poetsen.
Het leer wordt na gebruik alleen maar mooier.

Wat ook leuk is dat het zadel voor je wordt gemaakt dus als je iets met stiksels of andere kleuren leer wil doen dan kan dat.

Ik heb voor springen een Butet gehad (klote zadel!), Hermes geprobeerd (was voor mij te plat) en voor dressuur een Jaquar gehad (kreeg mijn paard drukkingen van, is wel door Jaquar terug genomen) en Antares geprobeerd maar vond Devoucoux beter, minder gedwongen.