slanke volwassene en barefoot x0

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

minikatje

slanke volwassene en barefoot x0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:34

zou dat passen?
ze zijn 5cm korter dan maat 0.
ben namelijk bang dat maat0 nog te lang is voor paardliefs korte ruggetje.

dat boomlooszadels iets te lang mogen zijn doe ik niet aan, het moet gewoon goed passen. :)

heb zelf maat 26 van broekmaat.

wie helpt even meedenken?:D

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 15:35

Oef... de kids dus? Ik heb er in gezeten 2 jaar terug toen ik nog 25/26 broekmaat had en toen paste het echt net/net. Nu heb ik 27 en uhmm nee het past echt van geen meter :+ ben absoluut niet dik en heb echt geen dikke kont maar dit zadel is zooo mini :+. Je kan een proefzadel aanvragen dan kun je het proberen.

minikatje

Re: slanke volwassene en barefoot x0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 15:43

proefzadel ben ik al achteraan, maar bokt heeft over het algemeen wel een mening.

ben er vroeg mee, maar boomlooszadels zijn erg lang en pony heeft een erg korte rug.

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:01

ik denk dat je er net aan wel in past :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:03

Volgens mij kan dat inderdaad net aan :).

Kim90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 16:09

ik zie dat de zitting 26 cm is misschien even bij een zadel meten hoeveel ruimte je nodig hebt?

Dus in een groter bf zadel gaan zitten, je hand achter je bips leggen en markeren tot hoever je komt, en dan meten hoeveel cm je in beslag neemt? :P

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:21

ik lees even mee geeske :D ik wil er ook een nameijk.

Heb een westernshet zadel met een zitting van 22 CM hier pas ik echt net aan in ...
We moeten er gewoon in passen geeske :')

edit wanneer komt je testzadel?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:53

Ik heb een barefoot cheyenne kids op mn pony liggen en heb er zelf ook al een aantal keer op gezeten met mijn maat 38/40. Voor mij is hij echt te krap.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:55

en veel en veelste krap of net aan?

jen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:58

Voor een aantal keer gaat het wel maar ik zou er echt niet iedere dag mee kunnen rijden, dus eigenlijk veel te krap als ik het even duidelijk moet zeggen ;)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:38

zit zelf op maat 34, laurie jij ook toch?

zadels komen als het beter weer wordt :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:42

.
Laatst bijgewerkt door Jennyxx op 28-02-11 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 21:43

het gaat om een maat x0, dus een kleinere versie :)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 22:48

Ik zou er ècht niet aan beginnen hoor , je gewicht komt dan te veel achterop de cantle te drukken en dat is echt veel vervelender qua druk op de rug , dan dat je een zadel een maatje groter neemt.

Je zult ongetwijfeld de eerste niet zijn die toch op een kids Barefootje gaat rijden , ik geloof heus dat er minstens 1 iemand heel tevreden mee is , maar het is ècht geen aanrader.

Mijn nichtje van 12 is een super dun ding en die is net van een Bellis Cheyenne zadeltje overgestapt op een maat 1 Stella zadeltje , daar zit ze echt VEEL beter in. Een maat 0 zou prima voor haar zijn maar moeders heeft een maat 1 nodig , dus daar rijdt ze nu ook op.

De Kids Barefoot zat gewoon echt niet lekker meer. En dat is dan vooral doordat de benen van tieners wat langer gaan worden , daarom is het met een jaar of 12 gewoon einde verhaal tenzij je een groeistoornis hebt ofzo en niet groter wordt dan 1m50 :P

Denz hier op Bokt was samen met mij de eerste in Nederland die een Barefoot bestelde in 2003 , we hadden allebei een maat 1 Barefootje.
Die van haar gebruikte ze op haar ponietje van net boven de 1 meter 20 , en dat was ook nog acceptabel.

Een Kids Barefootje is geschikt voor ponies vanaf ongeveer een meter hoog. Met een pony van 1 meter 30 kun je dan zachtjes aan echt wel een maat 0 hebben , normaal gesproken als de bouw niet heel abnormaal is :)

Maar je kunt gewoon het beste even met een meetlint kijken hoe de ruglengte uitkomt , en daarbij niet vergeten dat het achterste stuk niet op de rug drukt. En dan eventueel een testzadel aanvragen als je het eens in het echt wilt zien / proberen , want dan weet je het meteen of je het wel of niet okee vindt qua lengte en gevoel , dan hoef je niet te twijfelen ook en kun je op zoek naar iets anders als het niks is :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 09:15

tyrcanols pony is 1,29 en kort in de rug :)
daarbij is zij ook nog redelijk klein.
dus dan zou zij het wel moeten passen.

mijn draak is 1,27 en gebouwd als en tank.
brede borstkast, erg korte rug en even breed als hoog :P

maar bedankt voor je meedenken, van maat x0 en maat 0 komt er een testzadel langs :)
mochten beide niet bevallen, dan voorzie ik een lange zoektocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:02

Als ik zo even in Tyrcanols profiel kijk , is dat gewoon een gezonde volwassen meid met een mooi gewicht , ècht geen magere 12-jarige (waarvoor hij al te klein wordt...) dus dat gaat in principe gewoon ècht niet passen :n

Ik gun het jullie van harte hoor , maar het is ècht een KINDER-maatje :)

Met een maatje 34 kom je er heus wel in maar dan zit je gewoon klem tussen de pommel en cantle.
Kun je best mee rijden , maar voor het beestje onder het zadel is het niet zo tof want er zit teveel ruiter op de cantle (achterboogje) dan.

Een zadel dat voor het mooie een pietsje te lang is voor het paard , is echt altijd nog veel comfortabeler dan een zadeltje dat qua lengte goed is , maar waar de ruiter eigenlijk te groot voor is.

Zeker bij een Barefoot , het achterste stukje moet je zien als een dekje , dat draagt niet.

De maat 0 is gewoon veel realistischer :)

Ik ben wel benieuwd natuurlijk hoe de testzadels zullen bevallen , maar zet die Kids alsjeblieft uit je hoofd want ook al zul je zelf wellicht het gevoel hebben dat het wel kan (omdat je het zo graag wilt :P ) , het is echt niet realistisch.

Het is een beetje alsof je schoenmaat 38 hebt en dan verliefd wordt op een paar schoenen op een website , van maat 35 , en dan maar hopen dat ze groot vallen :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 10:13

ik wil niet perse de kids, ik wil iets wat past :P
als de 0 beter zit voor mij en pony dan ga ikniet de kids kopen :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:23

Dan vraag ik me af, met welke inchmaat is het te vergelijken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:32

Minikatje : hihi , ja uiteraard , maar je zit zo hard te duimen voor die Kids volgens mij :P

Tyrcanol : vergelijken met boomzadel-inchmaten dat is niet zo'n strak plan , het hele model is anders.

Barefoot heeft er voor het idee western-inchmaten aan gehangen maar gebruikt die zelf liever ook niet omdat het niet 1 op 1 te vergelijken is. En bijvoorbeeld het ene model Barefoot maat 2 valt groter dan het andere model Barefoot maat 2.....de Lexington bijvoorbeeld valt vrij klein qua zitting door de iets andere opbouw. En door de jaren heen zijn de maten ook wat veranderd , waardoor je bijvoorbeeld kunt hebben dat een maat 1 en maat 2 van verschillende generaties , zo'n beetje even groot geworden zijn :P

Dus je hebt er weinig aan , maargoed , "officieel" is de maat 2 een 17 inch zadel. En elke maat kleiner gaat er 2 inch (ongeveer 5 cm) vanaf. Dus dan kom je op een maat 1 als een 15 inch zadel. De maat 0 een 13 inch , en de Kids een 11 inch.

In western-inchmaten dan hè !

Maar echt helemaal perfect overeen komt dat dus niet , vandaar dat Barefoot werkt met die maten van 2 en 1 enzo , en de matentabel.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 10:41

valt wel mee hoor, blauw en roze zijn niet echt mijn favo zadelkleuren.
als ze nou groen zouden zijn :P

mocht dit allemaal niet werken, welke andere boomloos zijn dan opties.?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:46

Getsie , groen , meen je dat nou ??

We hebben jaren geleden een keer een Limited Edition Cheyenne gehad in groen met zwart , die raakte je echt aan de straatstenen niet kwijt :P

Nu tegenwoordig hebben mensen de mogelijkheid om zelf een Cheyenne of Cherokee samen te stellen qua kleur , daar zit groen ook bij geloof ik , maar die wordt echt zelden of nooit gebruikt....ik kan me niet herinneren dat ik het langs heb zien komen in de afgelopen jaren in ieder geval :P

Ik hoor regelmatig dat mensen met korte ponies een Ghost of Phantom kiezen , maar die zijn volgens mij ook nog vrij lang....

Je zou even Don & Ron van www.buitenzinnig.nl kunnen mailen ? Die verkopen veel andere merken boomloos :)

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 10:54

een volwassene zie ik niet echt op een kids passen :=

mijn 2e zoontje op een barefoot cheyenne kids, hier was hij 5 jaar (paard is 1,50):
Afbeelding

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 11:23

pmarena schreef:
Getsie , groen , meen je dat nou ??

We hebben jaren geleden een keer een Limited Edition Cheyenne gehad in groen met zwart , die raakte je echt aan de straatstenen niet kwijt :P

Nu tegenwoordig hebben mensen de mogelijkheid om zelf een Cheyenne of Cherokee samen te stellen qua kleur , daar zit groen ook bij geloof ik , maar die wordt echt zelden of nooit gebruikt....ik kan me niet herinneren dat ik het langs heb zien komen in de afgelopen jaren in ieder geval :P

Ik hoor regelmatig dat mensen met korte ponies een Ghost of Phantom kiezen , maar die zijn volgens mij ook nog vrij lang....

Je zou even Don & Ron van http://www.buitenzinnig.nl kunnen mailen ? Die verkopen veel andere merken boomloos :)

heb je er daar niet toevallig wat van liggen?
groen staat pony goed en mij, ben er gek op. :D
heb al een gifgroene sidepull gezien die er zeker moet komen :P

ghoste en phantom zijn te lang :)
langer dan maat 0 van bf moet het echt niet zijn.

buitenzinnig krijgt binnenkort ook een mailtje van mij, eerst pony even goed opmeten.

@fojoe, dankjewel :)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 11:29

ik heb maat 34/36. 27 van spijkerbroeken, en pas precies in een maat 1. Ik zou niet weten hoe een volwassene op een maat 0 gaat passen...

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 11:32

die zijn er anders genoeg verootjoo :)