wel of geen springschoenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RustyK

wel of geen springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 08:47

Binnenkort wil ik een aan een oefencross mee doen en daarvoor wilde ik spring schoenen kopen. Nu had ik super gave gezien bij de Decathlon erg stevig maar die beschermen de achterkant (tegen het afschoppen van ijzers of zo). Mijn paard heeft geen ijzers en ik zoek juist bescherming voor de voorkant. Toen raadde de verkoopster mij de springschoenen af (ik zat toen aan neopreen te denken die helemaal rond liepen) want zei ze als ze een keer aan tikken en het voelen is niet erg.

Terug thuis begon ik weer te twijfelen, een balkje is ook niet zo erg maar een boomstam is wat andere koek. Wat denken jullie? Of kan iemand mij vertellen wat nu het nut is van springschoenen (en zou je dan ruberen of neopreen nemen)?

_xManadisx_

Re: wel of geen springschoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:51

Ik zou wel springschoenen nemen... Is net even wat meer beschermend.
Neopreen of rubberen geen idee, ik cross zelf niet. En zelf rijd ik met rubberen...

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:52

als ze zich een keertje aantikken, tillen ze de volgende keer de benen beter op ;)
springschoenen beschermen toch voornamelijk voor van die kleine l*llige wondjes. Schaafwondjes enzo :) en idd voor het aftrappen van de ijzers :)
Toch is zo'n klein wondje net bij de kroonrand niet heel prettig, hij gaat er echt niet zomaar dood van, maar het zijn wel nare plekjes :)

Ik zou gewoon wel simpele springschoenen omdoen. Als hij aantikt, voelt hij het daar ook wel doorheen ;) en je beschermt dus tegen die rotplekjes :)

Ik zou voor neopreen gaan, die rubberen willen nog wel eens in de kroonrand irriteren ;)

Ohja, denk niet dat je het van plan was maar, bont is erg mooi, maar wordt ook heul vies in de waterbak :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:53

als je geen ijzers heb zijn spring schoenen helemaal niet nodig, Een goede peesbeschermer voldoet prima voor een oefen cross. Paard zijn meestal best voorzichtig op vaste hindernissen. En ik neem aan dat je al wat trainingen heb gedaan? dan weet je paard ook wel wat het inhoud.
Ik had op mijn oefen cross ook geen springschoenen omgedaan. En de mijne stond toen wel op ijzers.

Edit: besluit je wel spring schoenen om te doen, zou ik voor rubberen gaan, die nemen geen water op. En zonder bont.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-11 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:56

ik zou wel springschoenen omdoen

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 08:58

Wat zijn jullie allemaal snel :-) super, ik heb nog niet eerder gecrossed met dit paard het is een crossles waar ik aan mee ga doen. Ik ga er nog even over nadenken, wat shoranalover zegt heeft ook wel iets. Zelfs die kleine wondjes kunnen wel vervelend zijn, misschien toch maar wel voor de cross.

Ja die met bont zijn wel mooi, maar dat is maar 5 minuten denk ik als ik zag wat voor modder dat er was :D

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:08

Dat irriteren van de kroonrand met rubbere springschoenen, ka je oplossen door zweetbandjes om te doen, dat helpt prima :)