Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
heb er nog nooit van gehoord! hestejente schreef:Ik zou ook zeggen een mylerbitje. Die zijn dun, zijn te verkrijgen in dubbelgebroken in verschillende uitvoeringen (bijv. bustrens) en je hebt ze ook met tongvrijheid. Dan zit er een klein bocheltje in je bit. Ik heb een MB04, een bustrens met ietsjes tongvrijheid. Dat is een level 2 bit. Op andere bitten vind ik mijn paard niet fijn lopen... bustrenzen, kneveltrens, watertrens, kimblewick, ongebroken, dubbelgebroken... allemaal te dik en te zwaar (van gewicht) al moet ik zeggen dat ik ook een standaard bustrensje en een kimblewick heb die qua gewicht nog wel gaan. Heel af en toe gebruik ik die ter afwisseling, net als bitloos. Maar het standaardbit hier is de myler, om dezelfde redenen als jij een bit zoekt.
Kimmsel schreef:hestejente schreef:Ik zou ook zeggen een mylerbitje. Die zijn dun, zijn te verkrijgen in dubbelgebroken in verschillende uitvoeringen (bijv. bustrens) en je hebt ze ook met tongvrijheid. Dan zit er een klein bocheltje in je bit. Ik heb een MB04, een bustrens met ietsjes tongvrijheid. Dat is een level 2 bit. Op andere bitten vind ik mijn paard niet fijn lopen... bustrenzen, kneveltrens, watertrens, kimblewick, ongebroken, dubbelgebroken... allemaal te dik en te zwaar (van gewicht) al moet ik zeggen dat ik ook een standaard bustrensje en een kimblewick heb die qua gewicht nog wel gaan. Heel af en toe gebruik ik die ter afwisseling, net als bitloos. Maar het standaardbit hier is de myler, om dezelfde redenen als jij een bit zoekt.
maar wat is het dan precies wat een Mylerbitje lekkerder maakt voor een paard?
hestejente schreef:Uhh, lees dan? Dunner, lichter van gewicht, tongvrijheid. Dat is toch wat je zoekt voor je paard of niet dan?
En ik dacht eigenlijk ook dat er andere bitten waren met tongvrijheid, of andere soorten bitten - niet per se 'Myler'. Maar ik snap wel dat die drie dingen gecombineerd een prettig bitje vormen voor je paard.