Hoe tweedehands Hulsebos zadel aankopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Yvonne007

Hoe tweedehands Hulsebos zadel aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-11 12:56

Als het paard deze week door de keuring komt, heb ik vanaf zondag mijn eerste eigen paard!

Nu wil ik heeeeeeeel graag een Hulsebos dressuurzadel, tweedehands!
Dit is nl het enige zadel zo'n beetje waar ik uren in het zadel kan zitten, zonder doorrijplekken oid.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Hulsebos komt voor tweedehandszadels niet aan huis.
Dan moet je je paard daar heen brengen en die mogelijkheid heb ik echt niet.

Op marktplaats een tweedehands kopen met medium boom en dan een zadelmaker erbij laten komen om het aan te passen voor het paard?
Zadelmakers in de buurt hebben helaas geen Hulsebos liggen (omgeving Hilversum).

Hoe doen jullie dit?

Niceee

Re: Hoe tweedehands Hulsebos zadel aankopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 15:42

Allereerst: wat ontzettend leuk dat je een eigen paard krijgt :)

Wat betreft het zadel kan je verschillende dingen doen:
- als het paard nu een goed passend zadel heeft, dan zou je daar de boommaat en kamerbreedte van kunnen opmeten en op zoek gaan naar een Hulsebos met dezelfde boommaat (altijd wel even meten). Let daarbij ook op de hoogte van de schoft, lengte van de rug etc.;
- je zou een zadelmaker (die ervaring heeft met Hulsebos zadels) kunnen laten langskomen om de rug van je paard op te meten, zodat hij je kan vertellen welke boommaat, kamerbreedte ed je nodig hebt en welk zadel goed bij je paard en jou past. Je weet dan precies wat je wel en niet moet hebben en met welke maat zadel je de grootste kans hebt dat het goed ligt op je paard). Je kan dan zelf gericht op zoek gaan naar een tweedehands Hulsebos (bijv. via Marktplaats of Bokt: vraag wel altijd of je je geld terug mag als het zadel niet blijkt te passen/moeilijk passend is te maken). Daarna kan je de zadelmaker weer laten komen om het zadel aan je paard te laten aanmeten.

Succes ermee en natuurlijk heel veel plezier met je paard (hopelijk wordt je paard goed gekeurd)!!

Yvonne007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-11 20:53

Bedankt voor je reactie.

Toevallig had een zadelmaker vlakbij stal een mooi Hulsebos zadel en het paste ook nog eens perfect!
Probleem opgelost!

tjarbud

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-11 12:03

Hallo,
ik ben ook opzoek naar een 2ehanda hulsebos 18 inch en brede boom,liefst een wb 3,maar dat valt niet mee 1 te vinden!

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-11 13:13

als ik jullie was zou ik gewoon ff hulsebos bellen om te vragen wat ze zelf hebben liggen.
ik wilde eerst ook een twee dehandse maar ik kon mijn model die ik wilde hebben niet vinden (dressage cc, 17,5 inch) ik heb daarom nu maar een nieuwe besteld.