springzadel merk Chamberlain. wel of niet doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laura_power

springzadel merk Chamberlain. wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 11:07

ik sta een beetje op het punt een springzadel te kopen.
maar ik weet niet echt precies hoe het merk chamberlain in de markt ligt?

is het vergelijkbaar met stubben kieffer pretige etc. of heeft iemand ervaring met dit zadel?
en wat voor type zadel is dit? weet dat het een springzadel is van chamberlain maar je hebt natuurlijk verschillende soorten..

het gaat om dit zadel:

Afbeelding

weet niet of het hier goed staat

Tymbalia

Re: springzadel merk Chamberlain. wel of niet doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:22

Ik heb zelf een chamberlain vzh en is bij de zadelmaker geweest die vond het een goed zadel, heb m wel 2e hands gekocht, nieuw zijn ze volgens mij rond de 800 euro en ik denk dat het meer te vergelijken is met pagony, rossner en JC
Het zijn dus niet echt super slechte zadels, maar het is belangrijker dat het zadel goed ligt op het paard

Ik hoop dat je wat aan deze informatie hebt

laura_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 08:17

heeft ie een houten boom of anders?
gaat het "lang & goed" mee? dus goed te onderhouden het leer of scheurt of verkleurd het snel?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:24

chamberlain is absoluut niet te vergelijken met stubben of kieffer. (Boom is slechter) leerkwaliteit is stukken slechter. maar 'gemiddeld' genomen een aardig zadel voor aardige prijs. Al zou ik zelf nog even doorsparen en kijken voor een 2e hands stubben....

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 12:04

ik heb een chamberlain springzadel. gebruik hem eigenlijk vooral voor buitenritten, dus niet heel intensief.
ik vind het een fijn zadel. het is geen stubben, maar er hangt ook niet het prijskaartje aan van een stubben.
leer kwaliteit valt mij helemaal niet tegen. heb hem nu een jaar of 4 a 5 denk ik en hij blijft nog steeds mooi.

je hebt ze in verschillende prijsklasse, ik geloof dat het begint bij 900 euro tot 1400 euro ofzo.

weet niet of je hem al gevonden had, maar dit is de website
http://www.chamberlainsaddles.com/chamb ... =2&mid=119