Ik had een vraagje. Als jullie wat overkopen van een bokker (dekje, dzweeteken etc) en er zitten wat haren op etc. Wassen jullie het dan altijd van te voren, voordat je het zelf gebruikt ivm met overdragen van iets.....
Zelf was ik dekjes altijd voordat ik ze gebruik, dit doe ik met Halamid dan weet ik zeker dat eventuele schimmelsporen oid niet meer besmettelijk zijn.
Ik laat meestal mijn spullen in de biotex weken dan word het wel weer redelijk schoon. En voor de haren (klinkt gek) maar dan wil ik voor het wassen nog wel even de stofzuiger er overheen halen. Helaas werkt dit ook niet optimaal.
altijd eerst wassen je weet op welk paard het gelegen heeft mssn dat hij iets heeft gehad en ookal zeggen ze dat het is gewassen dat zal wel zo zijn maar je eet nooit aar het daarna gelegen heeft
_Bitje_
Geplaatst: 20-02-11 16:55
ik had laatst een ES pad van bokt overgekocht, zaten enkele haartjes aan, maar verder wel schoon en gewassen. Dus heb hem niet uitgewassen
hangt van de staat af denk ik
sjimmyke
Geplaatst: 20-02-11 16:56
sorry dit was een dubbele post
Laatst bijgewerkt door sjimmyke op 20-02-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt
idd dekjes als ze nieuw zijn en het ruik gewasse wil ik het door de vingers kijken zoms maar dekens niet
miss_nadine
Geplaatst: 20-02-11 17:09
Ik heb vrijdag ook een stapel dekjes overgenomen. Deze waren al gewassen maar ik heb ze voor de zekerheid nog een keer gewassen. Als ik wat voor mezelf tweedehands zou overnemen dan was ik het ook eerst, ondanks dat ik de kleding schoon binnen krijg.
gekkenhuis
Geplaatst: 21-02-11 22:14
Als het gewassen is verwijder ik alleen nog wat haren. Als het niet gewassen is was ik het zelf, vind ik wel zo fris en dan gaan evt schimmels ed er ook uit
Ligt eraan; als het gewoon gewassen oogt en ruikt, dan vind ik het prima.
Dressuurgek
Geplaatst: 22-02-11 08:28
Je ziet ook echt wel of het gewassen is of niet. Zo niet dan gaat het eerst de wasmachine in, wil echt geen schimmel op m'n paard hebben ondanks dat het al een schimmel is