Eh ja, ik heb er ervaring mee. Maar weet niet precies uit te leggen hoe het wel moet.
Ik heb de kussens flink losgehaald, dus achter de twee schroefjes bij het cair-logo en vooraan bij de boom. Dan het klittenband helemaal los.
Er ziten al aan de voor en achterkant losse stukken schuim in, ik weet niet of je deze wil vervangen, of er alleen iets bij wilt stoppen. Eigenlijk is daar nemelijk weinig plaats voor. Er zit ook een stuk schuim van voor tot achter in. Wat er verder inzit zijn de luchtkussens, deze bestaan uit twee delen die elkaar overlappen.
Ikzelf heb er aan de achterkant een stukje schuim bijgestopt, omdat het zadel daar iets opgevuld moest. Maar eigenlijk vind ik het niet ideaal, omdat er zo weinig ruimte is, dat het extra schuim de luchtkussens wat plet, waardoor het effect van de kussens minder wordt, en het hele zadel 'harder'.
Als je alles er uit haalt (wat ik dus gedaan heb, ik was gewoon benieuwd hoe het in elkaar zat) Moet je wel goed opletten, zodat je weet hoe om het er weer in moet. En ja, het is een heel gefrot. De inserts moeten denk ik ook niet bij de boom in de buurt, maar tussen de onderkant van het zadel en de luchtkussens (als ik mij niet vergis)
Hopelijk heb je er iets aan, anders vraag je je zadelmaker toch gewoon om het samen met je te doen? Dan weet jij het ook gelijk voor een evt volgende keer