Vraagje over Daaleman zadels...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

danny2000

Vraagje over Daaleman zadels...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 11:23

Hoi Bokkers,

Ik heb zojuist een Daaleman zadel aangeschaft voor mijn paard, type SSD met verende boom en is 8 jaar oud.
Nu zie ik op de site van Daaleman dat er alleen GPS types gemaakt worden I, II en III?
Iemand bij mij op stal zegt dat dit het type II is maar het staat er niet in gedrukt.
Wie weet of dat in de nieuwe zadels wel gedrukt staat en hoe herken je welk type?, wat zijn de verschillen tussen deze zadels?.

Alvast bedankt!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:04

Kon de zadelpasser die jou het zadel verkocht je dit niet vertellen dan?

MelanieB

Re: Vraagje over Daaleman zadels...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:06

Ik zou het niet weten, heb zelf ook een daaleman dressuur zadel (en eventing zadel) zal eens kijken of het er bij mij wel instaat, dacht van wel.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 12:09

in alle daaleman zadels staat SSD, ook in die van mij en ik heb een GPS IV, maar dat zie je nergens terug op het zadel.

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 13:49

Schangah schreef:

8 jaar oud... tweedehands uiteraard.

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 13:54

ingvdh schreef:
in alle daaleman zadels staat SSD, ook in die van mij en ik heb een GPS IV, maar dat zie je nergens terug op het zadel.

Heeft de GSP IV een breed kussenkanaal? en veel kniewrong?. Mijn zadel loopt wat taps af (kussens) in het midden 4 vingers, het laatste gedeelte rust niet 0p het paard. Tegenwoordig wil men een extra breed kussenkanaal anders zal het de wervelkolom van je paard beschadigen, dat hadden we vroeger toch ook niet?....

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 18:22

? heb voor dit zadel gekozen omdat het lekkerste zat en daaleman maakt op maat, dus op de pasvorm hoefde ik niet echt te letten ;)

Ik heb voordat ik dit zadel kocht op heel veel zadels proefgereden en het zadel wat voor mij het lekkerste zat paste voor geen meter op mijn paard, toen heb ik Daaleman laten komen, dat zadel laten zien en dat hebben ze voor me gemaakt, dat was de GPS IV, past super op mijn paard en ik zit er heerlijk in.

Het zadel heeft wel wrong, maar ik heb op zadels gezeten die dat nog veel meer hadden.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 19:59

danny2000 schreef:
Schangah schreef:

8 jaar oud... tweedehands uiteraard.

?? je bedoelt dat je heb niet hebt laten aanmeten op je paard???

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:04

Schangah schreef:
?? je bedoelt dat je heb niet hebt laten aanmeten op je paard???

Jeetje, dat klinkt wel heel erg... raar. :+
Hoeft toch niet, kan toch ook via andere zadelmaker zijn geweest. ;) niet perse via daaleman.
En die hoeft toch niet te weten welk model het is.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 22:15

De GPS II heeft een hoekige 'rok' (het stukje dat je beugel ophanghaakje bedekt) Alle andere modellen hebben een ronde rok. De GPS IV heeft S vormig stiksel om de kniewrong, alle andere moddelen recht stiksel. (maar de IV bestond 8 jaar geleden nog niet)
Met hoekige rok heb je dus een GPS II, met ronde een I of III.

danny2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-11 11:37

Dan heb ik de gps II (hoekige rok).
Zijn ze aan te passen? heb het tweedehands gekocht

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 11:48

Jazeker! Daaleman komt aan huis en kan als de boom past vrijwel al het andere aanpassen voor je :)
Andere zadelmakers kunnen het natuurlijk ook, maar aangezien ze het zadel zelf gemaakt hebben zou ik de voorkeur voor Daaleman hebben..

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 23:59

ik heb met spijt een daaleman gehad, de eerste was perfect, de 2e heb ik alleen maar drama meegehad
denk maar niet dat hij zelf iets op wilde lossen om te zorgen dat die beter lag.

maar als het zadel niet te veel aan gepast hoeft te worden en jij zit er goed in, dan heb je geluk

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:27

je kan Daaleman even bellen om het te vragen :j Ik heb ook eens wat vragen gehad en ze nemen uitgebreid de tijd om ze te beantwoorden :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:56

Apart fairlady.. Hier komt ie zo heen om aan te passen enzo terwijl t niet dichtbij is. Ik hoef maar een belletje te geven en hij staat klaar :) ik vind t super iig. Laat ook niet iemand anders aan mn eventingzadel komen.
Heb hier nog een daaleman singel bruin dressuur 80cm maar helaas te groot voor mn pony ;(