Messen bot?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vanRijnwoude

Messen bot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 20:29

Wanneer weet je of je messen bot zijn?

Heb een Moser Avalon en heb daar nu ongeveer 9 veulens mee geschoren en een heel aantal paarden mee getoiletteerd. (2 paar messen).
Nu is mijn machine altijd goed onderhouden, maar als ik nu scheer loopt hij opeens 'vast', als in: hij doet het wel, maar scheert niet, haren gaan er gewoon over/langs heen.
Het vreemde vind ik dat hij scheert, dan opeens scheert hij niet meer en als ik m even aan de kant leg en later weer pak doet hij het soms wel weer even...?!

Heb de messen ook weggebracht om te laten slijpen, maar daar vonden ze de messen er super uit zien en vonden het niet nodig: kun je dit ook daadwerkelijk zien dan?

Ik vraag me af of dat wat ik beschrijf toch een teken is van botte messen?
Of van te strak aangedraaide messen of een probleem ergens van de machine zelf?

Ik hoor graag van jullie.
Laatst bijgewerkt door vanRijnwoude op 18-02-11 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt

__PSM__

Re: Messen bot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:30

Aan messen kun je niet zien dat ze bot zijn... Dus inderdaad gewoon rustig laten slijpen hopelijk is je probleem dan verholpen...

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:31

Je moet ze idd laten slepen. Je hebt er al best veel mee geschoren dus is ook wel logisch. Mijne moest ik soms wel na elke scheer buurt laten slijpen (heel veel en dik haar)...

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 20:37

Vreemd dat ze dan zeggen dat het niet hoefde, maar bedankt voor jullie antwoord: ik ga ze gewoon opsturen!
Iemand nog een goed adres hiervoor?