Diepe zit of juist vlakke zit..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Niekie1988

Diepe zit of juist vlakke zit..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 20:47

Ik zoek een nieuw dressuurzadel. Ik heb door een rugblessure moeite met doorzitten, in elk geval in mijn huidige zadel. Nu hoor ik de een zeggen dat ik juist voor een vlakke zit moet gaan en de ander dat ik juist voor een diepe zit moet gaan. Wat vinden jullie??

Mir_horses

Re: Diepe zit of juist vlakke zit..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 20:50

Ik zou zeggen; probeer het eens uit. Ga eens twee zadels testen, de ene met diepe zit en de andere met vlakke zit. Niemand kan jouw rugblessure voelen, dus ik denk dat jij het beste kan bepalen wat het lekkerste zit :).
Succes hoor!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:17

wat voor zadel heb je nu?
een met diepe zit of een met vlakke zit?
ik denk dat je inderdaad een paar zadels moet proberen en kijken wat goed voor je rijd

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:27

Ik heb ook rugproblemen, rij 1 ponymet vlakke zadel, en 1tje met diep zadel. Of het verschilt voor je rug; nee. het ligt ook aan hoe het paard opgooit ed.
Toch zit ik wat makkelijker door in het diepe zadel, maar ook met het vlakke zadel zit ik fijn.
Zou het gewoon even uitproberen.

schnappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 15:25

Ik heb ook snel last van mn rug en een zadel met gedwongen zit is voor mij not done. ik kan er simpelweg niet op zitten en ga heel geforceerd mn rug gebruiken. voor mij dus een platte zit ( en les in centered riding heb ik veel baat bij)

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:11

ik heb ook rugklachten , ik zit beter in een zadel met een vlakke zitting , als ik op een zadel zit met een diepe zit dat je in een houding word gewrongen krijg ik gelijk rugpijn. ongeacht hoe het paard rijd,

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 16:39

Over het algemeen hebben de meeste mensen met rugklachten baat bij een ongedwongen zit , dus een vlakke zit :j

Maarja , het is natuurlijk iets heel persoonlijks en er zijn veel verschillende soorten rugklachten , wat voor de ene persoon dè oplossing is , werkt voor de ander voor geen meter.

Echt een kwestie van proberen dus :)

Je zou al eens kunnen proberen of je zonder zadel minder rugklachten hebt , dan heb je namelijk wel een idee of een ongedwongen zit soelaas kan bieden :)