verkopen of niet?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BrigitteB61

verkopen of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 00:09

Lieve Bokkers

Ik zit met een dilemma en misschien dat er met jullie over praten/ bomen me een keuze laat maken.

Zoals ik in een eerdere post heb geschreven heb ik mijn laatste paard inmiddels verkocht. Een lieve Shire merrie die naar Frankrijk verhuist is en het daar prima naar haar zin heeft. Ik heb veel paarden gehad (14 in ca. 35 jaar met tussenpozen) dit omdat ik het leuk vind jonge of verwaarloosde paarden te kopen, deze helemaal op te knappen/ in te rijden en dan door verkopen. De laatste paar jaren wilde ik puur nog een paard voor de recreatie en af en toe een beetje dressuur (ben zelf tot het M2 gekomen).
Maar ik heb veel pech gehad in de aankopen. Paarden waren totaal niet geschikt voor een onbezorgde buitenrit in mijn eentje. Zodoende ben ik nu dus weer paard-loos.

Mijn dilemma is het volgende: Ik heb hier een mooi Kiefer veelzijdigheids zadel liggen + super mooi Kiefer rondgenaaid hoofdstel (erg kostbaar) daarbij heb ik ook nog een Australian Stocksadle op de bok in huis liggen. Zal ik alles verkopen of niet?! Ik voel/ weet dat ik weer een paard zal kopen. Maar aan de andere kant kan dat ook weer jaren duren want ik heb het druk met andere dingen en ik wil er volledig kunnen zijn voor mijn paard. Zonde om al die dure spullen maar te laten liggen, maar ook zonde als je alles weer moet gaan aanschaffen. En wat krijg je tegenwoordig nog voor 2de hands merk zadels en hoofdstellen? Ik heb echt geen idee... wat zouden jullie doen?

Duhelo

Re: verkopen of niet?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 08:25

ik zou het houden, als je zeker bent dat je terug een paard zal houden, een zadel komt niet slecht, met eens in te olieen en opnieuw te laten opvullen is het weer als nieuw ;)

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:35

ik ben ook iemand die liever alles bewaard, maar ik heb de laatste tijd wel wat wegggedaan , ik heb een zadel en hoofdstel bewaard voor mijn veulen , nu inmiddels 4 maar ze past en het hoofdstel en het zadel niet .

je weet niet of /en wat voor paard je zou kopen , en passen dan je spullen .

sommige zadel zijn wel wat aan te passen ,maar in een boommat zit niet zo veel spilling.

je kan je spullen altijd te koop zetten ,als je het bod te laag vind ,doe je het niet

saskia_drost

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:36

Ik zou het zeker voorlopig nog even houden. Misschien dat je over een (half)jaar zeker weet dat er voorlopig wel of juist niet een ander paard komt, en dan kan je het altijd nog verkopen.
Daarbij denk ik dat je er misschien niet eens zo heel veel voor terug krijgt, aangezien veel mensen hun geld toch nog vast houden of voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:39

ik heb hetzelfde dillema gehad, maar heb gewoon 1 zadel gehouden, inderdaad omdat je er bijna niets meer voor terug krijgt en het een fijn zadel is, het kan jaren duren voor ik weer een paard heb, maar het ligt niet in de weg en ik vind het fijn om toch wat te houden.
alle dekens etc heb ik wel allemaal weggedaan.

mikafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:50

Op marktplaats zetten voor zacht prijsje en je oude spullen verkopen en nieuwe spullen kopen :D

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 12:56

Zadels en andere spullen worden steeds minder waard naar mate het ouder wordt, en worden er ook niet beter van. De kans dat je spullen zullen passen op een toekomstig paard weet je ook niet. Zou alles verkopen en tegen de tijd dat er een nieuw paard komt op zoek gaan naar nieuw. Had ooit ook van alles bewaard van m'n vorige paard, m'n huidige paard paste er weinig van en heb weer nieuw gekocht. Misschien wil je dan heel wat anders dan wat je nu hebt.

Barock

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:00

Ik zou het verkopen, tegen de tijd dat je een ander paard hebt past of het bewaarde tuig toch niet of het leer gaat kraken. En nu kan je het verkopen als het ouder en wat gedateerder is is er ook niet zoveel vraag meer naar. succes!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:01

Ik zou de zadels zeker verkopen. Iedere paardenrug is weer anders en je zadel wordt na de jaren minder waard en het ontwerp van het zadel verouderd ook (straks raak je het aan de staatstenen niet kwijt). Gewoon het geld op een rekening zetten (met rente) en tzt een passend zadel kopen. Hoofdstel is een ander verhaal, zou ik gewoon regelmatig invetten en houden.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 13:11

Verkopen, zit je later ook niet dat spullen niet meer passen. Als je dan weer tijd genoeg hebt voor een paard, kun je ook weer lekker nieuwe spullen kopen!

09887

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 16:42

Ik zou het verkopen. Mischien passen de spullen niet op je volgende paard. En als het nog lang duurt voor je een nieuw paard krijgt, kan het ook zo zijn dat de spullen niet meer mooi zijn... En ik denk dat als alles nog mooi is, je er ook nog wel wat geld voor kan verdienen! :)

Anne_lisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:51

Ik zou het houden, als ik jou was. Er zal ongetwijfeld ook nog emotionele waarde aan zitten.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 21:53

Houden, er komt een moment dat je spijt krijgt dat je ze weg hebt gedaan, als je bijv. een nieuw paard hebt maar geen zadel...

BrigitteB61

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 22:24

Hallo Lieve Bokkers

Bedankt voor alle reacties, maar ik zie dat de meningen verdeeld zijn hahaha... zo ver was ik ook al :)

Verkopen want je weet nooit of het op een volgend paard past. Maar ik moet zeggen dat dit zadel al op 4 paarden perfect paste (van Shire tot Holsteiner) Misschien omdat mijn paarden allemaal groot en rond zijn. Verder is de München van Kiefer een groot, breed zadel met hoge boom.
Overigens is het zadel nog helemaal gaaf en hoeft niet opgevuld te worden. En klopt, hoofdstel past altijd wel

Houden want anders moet je alles opnieuw aanschaffen, zadel ligt niet in de weg. Klopt ook en was ook een van mijn opvattingen. Maar ook weer zonde als het stof ligt te verzamelen terwijl iemand anders er veel plezier van kan hebben want is een goed zadel.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:26

Niet verkopen. Ben ook blij dat ik toen mijn dressuurzadel niet heb mee verkocht anders had ik nu geen dressuurzadel voor paardlief gehad.
Gewoon houden als je weet dat je een paard gaat kopen weer. Past een van de zadels, mooi, andere dan verkopen oid?

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 22:57

Houden, het houd de waarde als je het netjes opbercht. Je krijgt er nooit zoveel voor als dat je straks weer nieuw moet kopen. En je zegt zelf al misschien neem ik ooit een nieuwe ;) En als je dan over tig jaar denkt ik kap er mee kun je het alsnog verkopen. Kan me niet voorstellen dat een kiefer aan waarde verliest! Past het dan niet op je nieuwe aankoop kun je het alsnog verkopen!

BrigitteB61

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 23:58

Ik denk dat jullie daar wel een goed punt hebben. Houden is misschien de beste optie omdat een nieuw Kiefer wel heel erg duur is en de mijne is nog tip top in orde. En ik heb er inderdaad 2 Melanie, 1 van de 2 zal wel passen :) en de andere dan verkopen

Eskimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:39

Ik zou het houden, heb ik ook gedaan. Ik wist toen niet of ik nog wilde rijden. Maar inmiddels rijd ik weer fanatiek en heb het geluk dat deze spullen perfect passen op het paard! Verkopen kan altijd nog natuurlijk,,

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:06

ik zou het houden meestal zitten je eigen dingen toch het fijnst

_aapjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:09

maar inderdaad wordt alles steeds minder waard en als het niet past. ik zou het toch maar verkopen :D ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:09

Verkopen, wie zegt dat de zadels op een eventueel nieuw paard gaan passen? Heb je al die tijd goed er op gepast, kun je het alsnog wegdoen.
En ook in zadels heb je modestromingen...tegenwoordig wil iedereen veel wrong. Dus voor een zadel met andere pasvorm van misschien 10 jaar oud, ga je niet zoveel interessenten vinden.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:13

als het een zadel is wat voor jou in ieder geval fijn zit en evt. aanpasbaar is zou ik het gewoon houden, tenzij je het geld op dit moment goed kunt gebruiken.

CoSnuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:14

Wat je kunt doen is voor jezelf even op een rijtje zetten. Wat hebben de spullen je gekost en wat wil je er graag voor terug hebben. Dan zou ik ze gewoon op internet zetten, en mocht je de spullen kunnen verkopen voor de prijs die jij graag hebben wil dan doe je het weg. (Dit kan heel lang duren) Krijg je er niet voor wat je er voor wil hebben. Dan zou ik je spulletjes lekker houden.

Haha het is een moeilijke keuze dat snap ik. En dan ook nog iedereen met zoveel verschillende meningen.

Succes!!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:22

Ik vind dat veel mensen hier wel heel makkelijk denken dat een boom-zadel zomaar op een volgend paard past....de pasvorm komt vrij nauw. Maargoed , veel mensen zien het ook gewoon echt niet als een zadel niet goed past en vinden het al gauw goed zolang het paard niet duidelijk opspeelt :P

Ik zou het absoluut verkopen , wèg met die spullen !

Hou ouder het wordt , hoe minder het waard wordt. De kans is groot dat het niet (goed) past op een volgend paard , of dat je tegen die tijd liever iets anders hebt. Waarom het dan de hele tijd laten liggen.... wordt er niet beter op over het algemeen :P

Dus gewoon lekker te koop zetten voor een goede prijs , niet te weinig.

Wil iemand het kopen dan krijg je er een mooi bedrag voor , vindt men het te duur dan hou je het zadel zelf.

Hoef je niet te kiezen ook wat je ermee doet ;)