Welk lederen zadelmerk raadt u aan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mulleken

Welk lederen zadelmerk raadt u aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-11 18:33

Ik ben op zoek naar een nieuw lederen veelzijdigheidszadel (zadelmaat 18). Ik dacht aan iets van een 600-700 Euro, met andere woorden iets van een tussenklasse qua prijs. Enige suggesties?

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:10

Sorry, ik heb geen suggesties voor je, gezien ik vanaf hier niet kan zien wat voor zadel op jouw paard zal passen.
Je budget is vrij laag voor een nieuwe lederen zadel. Heb je een tweedehands A-merk of een goed kunststof zadel al eens overwogen? Toevallig heb ik vandaag de Thorowgood T6 uitgeprobeerd. Deze is van kunststof, maar het lijkt net een lederen zadel. Ook zit deze heel prettig. Deze valt nieuw wel binnen je budget en deze hebben aparte modellen voor warmbloedpaarden en de brede koudbloeden. Ook zijn de kopijzers verwisselbaar.
Laat het zadel in ieder geval wel beoordelen door een zadelpasser / maker om te zien of deze goed op je paard ligt.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 19:58

Ik heb een Lemtex.. koste 700 euro en helemaal aangepast aan mijn paardje! (ook nieuw) heb hem 2 jaar en ziet er supper netjes uit! (rij minimaal 5 dagen in de week).
Weet niet waar je woont, maar heb hem uit winterswijk (achterhoek). (Lemtex is trouwens zwitsers zadel/merk)

Heb ook een Kiefer, voor mijn andere paard (k weet hele andere prijs klasse) maar ik vind niet de een fijner dan de ander :D

aslo

Re: Welk lederen zadelmerk raadt u aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 21:52

Het is Lemetex ;)
Ander merk in die prijsklasse is bijv. Rossner.

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 22:19

600-700 euro is niet echt een zadel van tussenklasse, eerder lagere prijsklasse.
Het belangrijkste is dat het zadel goed op je paard ligt. Vraag een zadelpasser om langs te komen die eventueel ook goede tweedehands A merken verkoopt.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 23:58

aslo schreef:
Het is Lemetex ;)

You 're right :o

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:15

Ik zweer bij de anky zadels, heeft een super pasvorm en de kwaliteit is super.
Je budget laat weinig te wensen over, waarom niet even door sparen?

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 00:38

Je zou toch voor een tweedehands kunnen gaan.. Een goede zadelmaker heeft gauw door welke (tweedehands)zadels op je paard zn rug passen. En voor 600-700 kan je bijv. een goede tweedehands kieffer kopen.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 07:19

Voor dat geld kan een zadelmaker je verder helpen door een goede tweedehands zadel aan te passen. Zelf heb ik voor 1500 euro een zadel helemaal laten aanmeten aan mijn paard en daar ging nog flink geld vanaf, omdat ik een inruil had. Dus misschien kan je ook nog wat met je oude zadel?

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 09:35

Ik heb zelf een Rossner veelzijdigheids zadel een erg mooi zadel voor een nette prijs. De kwaliteit is ook erg goed!

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 10:25

ik denk dat je gewoon een paar zadels moet passen , het ene merk zadel ligt soms beter dan de ander , ongeacht de boommaat , want die moet natuurlijk altijd passen , het ligt erook aan wat voor rug jouw paard heeft kort /lang de meeste zadelmaker hebben genoeg nieuw en tweede hands liggen zou langs gaan en passen , soms ligt een tweede hands van een goed merk beter dan een wat goedkopere nieuwe

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-11 15:38

Rossner zijn superfijne zadels ;D