Merkloos boomloze zadels ook 'prima'?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wachtff

Merkloos boomloze zadels ook 'prima'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 22:50

Ik kwam toevallig op MP een verkoper tegen die (ik denk) merkloze, boomloze zadels verkoopt.
Het ziet er op het eerste gezicht zeer degelijk uit maar wat is dan het verschil tussen bijvoorbeeld Barefoot
(buiten dat je garantie hebt etc.)?

Ik zou graag de link hier willen neerzetten maar weet niet of dat is toegestaan.

Ze zijn waarschijnlijk omdat het om merkloze zadels gaat, een stuk goedkoper dan de Barefoot en Starrtrek zadels.

Zou het dus niet uitmaken of ik voor merkloos ga of wel? Barefoot is eigenlijk alleen maar een geregistreerd en erkend merk maar imo niet veel meer beter toch? (ben nog een leek op dit gebied) :P

biancavos

Re: Merkloos boomloze zadels ook 'prima'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 03:20

barefoot is wel meer ontwikkeld dan de merkloze zadels, barefoot heeft bijvoorbeeld vps wat de ruk beter verdeeld

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 06:46

denk dat het weinig verschil uitmaakt ,als je een goede dikke pad koopt met dikke inlage

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 07:49

De Startrekk zadels kan je niet vergelijken met de Barefoot of de namaak zadels hoor. Bij de Startrekk wordt de druk echt veel beter verdeeld. En zoals bij alle zadels geldt dat het wel moet passen en dat de ruiter er ook in moet passen.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 07:52

ik heb ook een merkloos zadel en ik moet je zeggen ik vind hem geweldig! ik denk dat ik weet van wie jij het bedoeld! bosrand? ik heb er goede ervaringen mee!

Wachtff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 12:57

brennie75 schreef:
ik heb ook een merkloos zadel en ik moet je zeggen ik vind hem geweldig! ik denk dat ik weet van wie jij het bedoeld! bosrand? ik heb er goede ervaringen mee!

bosrand ja!!

Wat vindt jij er zo geweldig aan? En welk zadel heb je daarvan? En hoelang heb je het zadel al? *D

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 15:11

Royen schreef:
Ik kwam toevallig op MP een verkoper tegen die (ik denk) merkloze, boomloze zadels verkoopt.
Het ziet er op het eerste gezicht zeer degelijk uit maar wat is dan het verschil tussen bijvoorbeeld Barefoot
(buiten dat je garantie hebt etc.)?
Ze zijn waarschijnlijk omdat het om merkloze zadels gaat, een stuk goedkoper dan de Barefoot en Starrtrek zadels.

Zou het dus niet uitmaken of ik voor merkloos ga of wel? Barefoot is eigenlijk alleen maar een geregistreerd en erkend merk maar imo niet veel meer beter toch? (ben nog een leek op dit gebied) :P

Het maakt voor jouzelf misschien niet uit maar wel voor je paard!
Het verschil is nl de (betere) drukverdeling
Barefoot is door de jaren heen steeds verder/beter ontwikkeld en heeft een VPS syteem voor een betere drukverdeling (en ruggegraatvrijheid)
Meer info http://www.boomloosrijden.nl

Zo op de foto's lijken ze idd heel veel op elkaar
Maar uiterlijk bedriegt..
Ik heb een keer een Randolls in mijn handen gehad en dat was echt een vodje vergeleken bij een Barefoot :')
Waarom zou je zoiets op de paard leggen als er veel betere zijn..

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:50

Ik ga helemaal mee met unamie!

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 17:55

Boomloze zadels zijn ontzettend complex om de druk beter te verdelen. Gewoon een dikke pad eronder zou ik dan ook zeker niet aanmoedigen! Een 'merkloos' zadel hoeft natuurlijk niet slechter te zijn dan een merk zadel. Wat je alleen wel hebt is dat barefoot ontzettend veel onderzoek doet naar het beste systeem om die druk te verdelen. Je kunt niet in een zadel kijken, kan dat merkloze zadel de druk wel even goed verdelen? Bovendien is BF, naar mijn idee, al helemaal niet duur voor wat je ervoor krijgt.

brennie75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-11 07:56

Ik heb een boomloos zadel van haar en heb hem nu meer als een jaar, hij zit erg lekker, en hij ziet er nog geweldig uit!
service is ook echt super!!
vrienden van mij hebben er ook besteld en geen problemen mee gehad!
succes meid!
Royen schreef:
brennie75 schreef:

bosrand ja!!

Wat vindt jij er zo geweldig aan? En welk zadel heb je daarvan? En hoelang heb je het zadel al? *D

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-11 17:12

Het prijsverschil zit hem niet enkel in of een merk bekend is of niet, het zit wel degelijk in de kwaliteit.
Barefoot heeft een vps systeem in het zadel, wat de merkloze niet heeft.
Met een merkloos zadel moet je dus oppassen dat de druk van de beugels of zitbeenknobbels niet door het zadel heen drukt, tevens ook een belangrijk onderdeel, Barefoot heeft ruggengraat vrijheid, dit hebben de meeste merkloze boomloze zadels niet, dus zit je op de ruggenwervel, terwijl je deze juist moet ontzien, en op de spieren ernaast zitten, dit kan enkel wanneer een zadel een tunnel heeft en met een pad speciaal voor boomloze zadels is het nog beter.