Ik wil even toevoegen dat het een type is dat je vroeger wel in een circus vond, dus als het een ANTIEKE is, is hij veel meer waard. Vraag is dus hoe je er aan bent gekomen?
Een zeer goedkope uitvoering van een kaptoom, en zeker niet "antiek" Dan zou het leer er n.l niet zo nieuw meer uitzien! Vraag prijs...wat de gek er voor geeft!,
ik heb hem overgekocht van een vriendin van mij maar nooit meer gebruikt, hij is bijna nooit gebruikt daarom ziet het leer er nog zo mooi uit. ik weet echt niet hoe zij eraan komt volgens mij gekregen van haar opa.
Lusitana
Geplaatst: 13-02-11 17:53
Leer blijft er "nieuw" uizien als je het niet olied of vet. Je zult verbaasd zijn wat je van zolder kunt trekken dat nieuwe lijkt. Mee eens dat de kwaliteit laag is. Het is echt wel type " voor oorlogs" . (Wat best recent wel nagemaakt kan zijn uiteraard).
Ik zou die opa dan maar eens vragen hoe die er aan komt. Kan een leuk verhaal aan zitten! Een verzamelaar kan er zeker geld voor over hebben. Dan heb je meer aan veilen. Een gemiddelde ruiter zal er niet veel belanstelling voor hebben omdat ze nieuw van betere kwaliteit ook niet zo duur zijn en iets dat niet onderhouden lang niet gebruikt is, wordt zeer breekbaar en is dus niet meer geschikt voor gebruik met paarden.
Ik ben niet op de hoogte van veilinghuizen in Nederland, maar je moet er een kiezen die (ook) in curiositeiten doet. Bv veilinghuis Onder de boompjes, of veilinghuis Peerdeman.