Welk dresuurzadel voor mij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Welk dresuurzadel voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 11:59

Hallo Bokkers,

Omdat ik binnenkort ga starten, wil ik graag een dresuurzadel aanschaffen.
Ik heb nu een VZH maar laatst is mijn instructrice op mijn paard gestapt en zegt dat het zadel wat ik nu heb, je erg naar voren duwt, waardoor je dus onder andere erg naar voren kan gaan hangen.

Ik zelf heb al moeite met mijn zit en het gaat steeds beter maar die drang om naar voren te gaan hangen heb ik heel erg, en mijn zadel brengt dit dus niet ten goede. Nu ben ik dus aan het kijken voor een zadel erbij, alleen zie ik door de bomen het bos niet en welk dresuurzadel is nou geschikt voor mij? Ik wil stevig en rechtop kunnen zitten, alleen er zijn zoveel type dresuurzadels en ik weet niet waar ik het zoeken moet..

Waar moet ik op letten voor mezelf als ruiter behalve dat een zadel lekker zit?
Heeft iemand tips?

Alvast bedankt voor de reactie.

Mariposa11

Re: Welk dresuurzadel voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:02

op naar de zadelpasser met een winkel en op de bok verschillende zadels gaan voelen :D Neem foto's mee van je paard, van opzij (vierkant stand) en van boven, dan kan er ook gekeken worden welke zadels in aanmerking komen voor je paard. De zadels die jij lekker vind zitten en die wrs op je paard kunnen passen mee laten nemen en passen maar :D

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 12:05

Zijn er overigens zadelmakers met veel 2de handszadels? Hier in de buurt zijn er erg veel zadelmakers met vooral nieuw.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:19

Die zijn er wel, ik heb alleen geen idee waar werkhoven ligt ;) Mijn zadelpasser heeft zowiezo 2de hands en zij verkoopt ook regelmatig paszadels, die zadels zijn veel goedkoper maar nog in nieuw staat en alleen gebruikt op pasafspraken :)