Barefoot Cheyenne Dry tex

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Barefoot Cheyenne Dry tex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 22:15

Wie kan mij vertellen hoe de kwaliteit van dry tex is. Is dit wel stevig, of slijt dit erg snel?
Kan ik beter de uitvoering van nubuck kopen?

Ginoya

Re: Barefoot Cheyenne Dry tex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 01:53

die van mij heb ik nu omgeveer een half jaar. Ik rijd er regelmatig mee en ik moet zeggen dat ik hem er goed uit vind zien. 'slijt' plekken worden iets lichter van kleur maar het materiaal is prima, geen slijtage te zien nog.
Ik vind het qua uiterlijk mooier dan nubuck maar dat is persoonlijk natuurlijk, de kleur is lichter bruin dan de bruine nubuck versie.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:28

Ik heb hem nu zo'n 1,5 jaar. Vind hem minder snel slijten dan de nubuck versie die ik ook lange tijd heb gehad.
Je ziet alleen weer bij ieder zadel de plekken waar de beugelriemen overheen zitten, het nubuck/drytex gaat hier dan bobbelen op de naden.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:54

ik heb een dry tex gehad en vond het een fijn zadel. ik had ook drytex beugel riemen en dan wil ik je wel afraden want dat kraakte vreselijk. Met leren beugelriemen had ik hier geen last van.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 19:02

Ok ik las namelijk op een verkoop site van Barefoot dat je geen lederen fenders eraan moest doen omdat dat gaten kon maken in je zadel? Geld dat niet voor gewone engels beugelriemen van leer?

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:07

cynthiar schreef:
Ok ik las namelijk op een verkoop site van Barefoot dat je geen lederen fenders eraan moest doen omdat dat gaten kon maken in je zadel? Geld dat niet voor gewone engels beugelriemen van leer?

Daar had ik nog nooit van gehoord, maar als dat erop staat, zal het wel zo zijn? Wil je me die link es geven? Wel interessant.

Ook hier een drytex, voorheen Cheyenne, nu de Stella sinds vandaag :D , het blijft er keurig uitzien hoor, ook na lang gebruik.

Als je je zadel netjes verzorgd dan kan je er heel lang plezier van hebben en blijft het netjes. Op de gebruikelijke gebruikerssporen na die je op elk zadel hebt, ook op de leren zadels.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 20:46

Hier is de link (als ik het goed gedaan heb) http://www.becidor.nl/ShopZadels.htm
Ik vind het wel jammer want ik had er wel graag fenders aan gehad.
Maar mag ik vragen waarom je de Stelle hebt gekocht ipv de Cheyenne, was ie niet meer bruikbaar?

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:43

Hier ook een cheyenne drytex, na 1 jaar gebruik nog geen slijtplekken. Wel de singelstoten ingekort, die waren echt veel te lang voor mijn pony :o Ik gebruik idd ook lederen beugelriemen, geen gekraak :D

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:02

Ik heb mijn Cheyenne Dry-tex nu twee jaar, en ik vind hem er nog prachtig uit zien.
Dry-tex beugelriemen zijn inderdaad echt geen aanraders. Ik heb nu lederen t-beugelriemen en daar ben ik erg blij mee.

Ik ben niet heel netjes en voorzichtig met mijn zadel, en toch ziet hij er nog heel goed uit.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 13:01

cynthiar schreef:
Hier is de link (als ik het goed gedaan heb) http://www.becidor.nl/ShopZadels.htm
Ik vind het wel jammer want ik had er wel graag fenders aan gehad.
Maar mag ik vragen waarom je de Stelle hebt gekocht ipv de Cheyenne, was ie niet meer bruikbaar?

Tuurlijk mag je dat vragen. ik ben afgevallen en paste beter in een maatje 1, had dus een maat 2. Aangezien ik de stella erg lekker vind rijdne omdat
deze ook kniewrongen heeft ben ik dus overgestapt en ben een bling bling fan :D . Ben altijd super tevreden geweest over de Cheyenne hoor.

Overigens had ik wel fenders aan mijn cheyenne. Die van Barefoot!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 21:41

Ik had zowel leren barefoot fenders als leren dressuur beugels aan mijn dry tex cheyenne hoor. Nergens geen last van gaten? Maar ze zullen het niet voor niets zeggen. Misschien eens navragen bij Bare foot zelf?

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-11 21:46

Komt ook van een van de dealers vandaan zie link. Maar ik ga toch voor de lederen versie met fenders.
Ik ga hem morgen bestellen.

@Ukoldaatje: ok het is dus vanwegen de maat, ik was al bang dat ie toch niet beviel.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:47

ik zit ook te tobben over de dry tex of de lederen uitvoering van de cheyenne, heb gehoord dat dry tex in het begin nog wat stijf is? voor het algemene werk en buitenritten lijkt hij me ideaal, krijg deze week een lederen testzadel binnen, maar met zoveel positieve info over de dry tex die toch maar weer even extra goed bekijken!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 23:53

Ik heb er ook ene, 'n bruine! :D

Ik vind m top, hij heeft deze winter onder een flinke laag sneeuw gelegen.. perongeluk! Niks aan de zien, ijs eraf krabben en hup opstappen :) En in de zomer, hup 't water in, hup 't water uit laten drogen in het zonnetje niks aan het handje :D

En super licht, super makkelijk schoon te houden en ideaal op vrijwel elke paardenrug!