Bij mijn verzorgpaardje zijn we nu al heel lang bezig om een goed zadel te vinden. Maar geen een, echt geen een zadelmaker lukt het. We hebben in 14 jaar tijd al zon 12 zadels geprobeerd (hier was ik niet allemaal bij hoor, maar dit verteld de eigenaar). We hebben ook een boomlooszadel, die ligt wel heel goed, maar ik vind het heel moeilijk om hierop te rijden. Ookal heb ik er al heel vaak op gezeten, ik blijf het echt heel vervelend vinden. We hebben nu ook een 'normaal' zadel dat aardig ligt. Maar aardig is natuurlijk niet genoeg, laatst hadden we een probleempje met het boomloze zadel, waardoor deze ging schuiven (is nu opgelost) maar toen hebben we een tijdje met het normale zadel gereden met speciale pad eronder. Maar dan zie je na ongeveer een week, aan de vorm van zn billen (ja is moeilijk uit te leggen maar te zien aan dat ze hard worden enz) dat hij niet meer vanuit zn heupen lopt en dus zn achterhand niet meer goed gebruikt. Maar is er nog een andere optie? We heben het zadel ook vaak laten opvullen maar hij blijft niet goed liggen. Als het niet anders kan moet ik verder met boomloos, maar liever rij ik op een normaal zadel. Maar het paardje gaat natuurlijk voor