dekje+elastische singel gevaarlijk?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RikLoverr

dekje+elastische singel gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 11:25

Is het gevaarlijk rijden met alleen dekje en elastische singel? (draven & stap) ;)

xx.

LoveLoes

Re: dekje+elastische singel gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:26

Ik zou het niet doen. Ik zou dan een bareback pad kopen. Iets duurder maar wel veilig.

Lisa_western

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:28

Nou het schuift wel natuurlijk... Maar als jij niet wegglijdt, zou ik niet weten waarom niet. Een barebackpad kan inderdaad ook, maar het is maar net of je het geld ervoor wil uitgeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:30

Als het voor af en toe is zou ik gewoon zonder zadel gaan, dan weet je zeker dat het dekje niet onder je uit schuift.
Als je echt zo wil rijden zou ik liever een bareback pad kopen, omdat je gewicht dan iets beter verdeeld wordt.

Kitty_luna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:32

ik rijd wel eens met een simpele longeersingel en een dekje gaat prima ! longeer singeltje is niet zo duur, en het glijd niet

RikLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 11:35

Met zo'n barebackpad, is dat ook verkrijgbaar in maat shet, en welke maat is dat dan? (in cijfers)

Firebug

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:42

als je er niet echt mee wil gaan rijden zou ik geen barebackpad kopen. zijn toch wel duur.
wat ik meestal doe als ik een keer zonder zadel wil is een dekje + longeersingel. blijft veel beter liggen dan een elastische singel.
dat heb ik een keer gedaan en het ging wel, maar het dekje schoof wel meteen heel erg...

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:47

Als het voor een shet is, kan het volgens mij prima zoals je het nu doet. Een barebackpad kun je even googlen op shet. Vaak heet het dan ook gewoon 'shet'.

RikLoverr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 11:47

Oké. Nu rijd ik nog niet zoveel. Ik wil het wel graag gaan opbouwen. Maar omdat ze het niet gewend is en eigenlijk een lekker luie levensgenieter is word het nooit heel veel. Bareback pads zijn wel erg duur. :o

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:51

Ik zou het gewoon proberen met een dekje en een singeltje... Eerst even in de bak proberen of op het weiland. Als het wel schuift merk je dat snel :D . Dit is wel goed voor je zit..Je moet tenminste recht blijven zitten anders wordt je direct gestraft.. :+ Shetjes zijn gelukkig laag bij de grond...

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 12:53

Een elastieke singel gaat daarheen waar het de minste druk vind, ofwel het gaat doorgaans richting de lies.
Een normale goedkope dekensingel is verstandiger. Met een elastieke singel kun je eigenlijk net zo goed zonder singel rijden.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:19

Als je netjes zit kun je prima rijden zonder geschuif met een dekje en een elastieksingel. Echter, het overgrote deel van de mensen die gewend is aan met zadel rijden zit niet netjes. Kwestie van proberen dus. Het is in elk geval een hele goede training omdat je meteen merkt dat je scheefzit of schuift, dan gaat je dekje er namelijk vandoor. :D

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:31

bij de bouw van de shetlanders gaat de singel echt niet richting de lies, je legt de singel achter het voorbeen, om dan naar achter te schuiven zou het eerst over de buik heen moeten die dikker is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:24

biancavos schreef:
bij de bouw van de shetlanders gaat de singel echt niet richting de lies, je legt de singel achter het voorbeen, om dan naar achter te schuiven zou het eerst over de buik heen moeten die dikker is.

De buik had ik even over het hoofd gezien :P
Ik dacht inderdaad teveel aan een warmbloed.