Halsverlengers

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

twiggy_stars

Halsverlengers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 21:18

Op de manege waar ik rij (met school) hebben sommige paarden halsverlengers, maar die paarden worden door die teugels helemaal in de krul getrokken, dus zijn die halsverlengers te kort of hoort dat zo :(:)

BrigitteB61

Re: Halsverlengers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:16

Het woord 'halsverlengers' zegt mij niets, en ik zit al ruim 40 jaar in de paardensport :)
Maar.... zoals ik je verhaal lees werkt jouw manege met slofteugels of bijzetteugels.
Bijzetteugels te kort zetten trekt een paard idd in de krul
slofteugels heb je zelf in de hand en die kun je dus makkelijk laten vieren INDIEN je weet hóe er mee om te gaan
Beste oplossing voor een manege is een 'elastiekje' zoals wij die noemen. Een elastische band van achter de oren, door het bit naar de singel. Deze dus zeker niet te kort maken, maar net genoeg dat het paard/ pony de neus niet te ver omhoog steekt en de rug wegdrukt.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 01:31

Een halsverlenger is een elastiek. Als paarden of pony's op zo'n teugel aan de teugel lopen en de elastiek staat dan nog steeds strak, dan is hij inderdaad te kort afgesteld. Normaal hangt een hulpteugel los als een paard correct aan de teugel loopt.

Paarden31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 11:24

Ik ga mee in het antwoord van Prisca!