Kijk eens op www.ortho-flex.com daar zie je waar het vandaan komt Dit systeem is niet nieuw. Mijn OF heb ik 15 jaar geleden al gekocht en dik 10 jaar met veel plezier op gereden onder 3 verschillende paarden. Maar ook dit systeem past niet op élk paard. Waar het paneel scharniert op de schouders zal het paard er toch tussen moeten passen. Tegenwoordig heeft OF dus ook meerdere maten (vroeger maar één). Overigens weet ik er eentje te koop, die je vast wel kan proberen (een echte OF dus)
Vickelientje
Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-11 21:43
Thanks DD!
Mac
Geplaatst: 12-02-11 10:54
De Timberline is idd een nieuwere generatie van Orthoflexzadels. Mooie zadels en het concept is ook interessant, alleen vond ik het niet lekker rijden (was een "oude" Orthoflex). Het lijkt net of je door de bewegingscompensatie van de panelen altijd een fractie achter de beweging van je paard aan zit ... Ook zit je erg ver van je paard af door al die lagen.
montiesmama
Geplaatst: 12-02-11 16:47
Ik heb er een te koop: model vaquero, dit is het model wat op de filmpjes te zien is. Mijn zadel heb ik bij www.saddleoutfitters.com gekocht.
Vickelientje
Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-11 18:46
Mac schreef:
Ook zit je erg ver van je paard af door al die lagen.
dat was wel iets wat ik me afvroeg idd... want eigenlijk heb je dan een boom én dan nog van die beweegbare panelen daar weer aan als ik het goed begrijp
Klopt. Persoonlijk heb ik er nooit iets van gemerkt, maar mijn rijden is niet te vergelijken met een kenner natuurlijk Ik heb het wel eens aan Ruben gevraagd en vond ook dat hij merkte dat hij in een stop 'achterbleef' door de beweging van het zadel.