Western zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DearLove

Western zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:00

Hallo allemaal, ik heb een keer gehoord van iemand dat westernzadels bijna op alle pony's/paarden passen. En als dat werkelijk zo is lijkt mij dat heel fijn voor mijn pony, ze is namelijk een haflinger met brederug en een zeer kleine schoft. graag goede/duidelijke antwoorden

Sas_Mon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 17:44

sorry dat ik je uit de droom moet helpen, er bestaan geen zadels die op alle paarden passen. en zeker westernzadels niet. deze hebben namelijk een langere boom dan engelse zadels waardoor de kans dat ze passen dus nog kleiner is. daarbij hebben de meeste haflingers een relatief korte rug waardoor westernzadels al gauw achter de achterste rib komen te liggen wat erg slecht is voor de nieren van het paard en je op een plek druk zet waar het paard je niet kan dragen.

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:46

dankje, hoorde het eens:)
Sas_Mon schreef:
sorry dat ik je uit de droom moet helpen, er bestaan geen zadels die op alle paarden passen. en zeker westernzadels niet. deze hebben namelijk een langere boom dan engelse zadels waardoor de kans dat ze passen dus nog kleiner is. daarbij hebben de meeste haflingers een relatief korte rug waardoor westernzadels al gauw achter de achterste rib komen te liggen wat erg slecht is voor de nieren van het paard en je op een plek druk zet waar het paard je niet kan dragen.

arabianwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 22:07

barrelrace westernzadels zijn ook wel korte zadeltje`s..