Cheyenne barefoot vraagjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cynthiar

Cheyenne barefoot vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 22:40

Welk dekje is het beste voor eronder, en hoef je maar 1 dekje eronder te doen.
Kun je gewone stijgbeugelriemen ervoor gebruiken, of moet je speciale van barefoot zelf?
En kan er een gewone singel aan, of een speciale barefoot? Als elk merk singel past, moet je dan een dressuur singel of veelzijdigheids singel?

Als je een zadel bestelt is de levertijd dan lang of hebben ze die op voorraad?

FeLaRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:41

Ik heb het speciale cheyenne barefootdekje eronder, omdat die de ruggengraat vrij houdt.
PB pmarena, zij is echt barefootexpert, importeerd ze ook al jaren in Nederland ;) .

Olikea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 22:45

Wat een berg vragen :D

Er moet een speciaal dekje onder, ik gebruik zelf de grandeurpad, en die vind ik heel fijn, maar er zijn een heleboel pads, zoek het topic maar eens op. 1 dekje is genoeg. :)
Ik gebruik gewone stijgbeugelriemen, wel veiligheidsbeugels gebruiken, want de riemen kunnen er niet af schieten zoals bij een gewoon zadel.
Er past een gewone dressuursingel aan.
Bij veel zaken kun je ze gewoon bestellen, zonder heel veel levertijd.
Op deze site kun je alles wel terug vinden.http://boomloosrijden.nl/

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:13

je kunt wel gewone beugelriemen gebruiken maar zorg ervoor dat je de dressuur uitvoering pakt.
deze hebben de gespen onderaan.
Wij adviseren een Barefoot dekje eronder te steken ivm extra wervelvrijheid en drukverdeling dat nog extra in de pads zit.
Je kunt je eigen singel gebruiken, ik adviseer wel een met elastiek. Zeker een dressuurmodel.
De zadels zijn meestal wel op voorraad anders een korte levertijd.

cynthiar

Re: Cheyenne barefoot vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 12:40

Dank jullie voor de info. Is boomloos ook geschikt voor oudere paarden(20+)?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 12:43

Ja hoor, leeftijd maakt niet uit. Zo lang je gewoon de goede pad er onder doet, en het zadel op het paard past, dan kan het bij elke leeftijd.. :)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 13:07

wanneer de rug wat 'hol' geworden is (wat vaak voorkomt bij oudere paarden), kan dit 'opgevuld' worden met de inlages die in de pad zitten, zodat het zadel wel mooi recht komt te liggen en druk netjes verdeeld wordt.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 16:43

Je hoeft er maar 1 dekje onder te doen idd, maar wel eentje waar je inlages in kunnen, want dat is een onderdeel van je zadel.

Ik heb een cheyennepad (even de officiele naam kwijt) en een pad van Nickys keet, een vierkante waar je ook je inlages in kan doen.

De pads zijn best prijzig. Je kan natuurlijk altijd een 2e-hands kopen! Mijn eerste pad is iets van 80euro en die andere was 45euro.

Als singel heb ik een Fra singel. Moet wel zeggen dat ik een compleet nieuwe set toen gekocht heb. Dus alles nieuw. Het zijn lange singelstoten dus je zou met een dressuur singel moeten kunnen rijden.

Ik heb zelf gekozen voor fenders en westernbeugels, omdat ik wat meer steun wilde en alleen buitenritten rij. Ik heb ambities in de endurance en trec en daar is dat toegestaan.

Als je op de boomloosrijden.nl site kijkt vind je alle info. Je kan ook Pmarena een mailtje doen (bokt) zij is importeur van de zadels hier in nederland. Nickys keet verkoopt ze ook.

Ik had mijn zadel in een paar weken in huis. Nieuw.

Het is maar net wat je wensen allemaal zijn.

quater

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:59

Moet een speciaal dekje onder die de ruggengraat vrijhoud met inlages
Kunnen gewone stijgbeugels aan maar ik vind dan dat je de gesp van de stijgbeugelriem erg voelt. ik rij met westernbeugels die erbij horen bevalt mij prima
Kan een kort gewone singel aan

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:13

de gesp van de beugelriem moet onderaan gehangen worden (als dressuur), deze voel je dan niet