Mijn broer bracht een zadel mee uit Mexico. Het leer zit omgekeerd, dus niet met de huid kant naar buiten maar de vlees kant, de ruwe kant dus. Nu heb ik korte pootjes en heb ik al eerder moeite gehad met het vinden van een korte fender. Omdat ik graag deze fenders aan dit zadel wil laten gezien de kleur en de omgekeerde huid
Als het een kwalitatief goed zadel is dan zal een Nederlandse zadelmaker er best wat mee kunnen en waarschijnlijk ook echt wel willen. Bij veel Mexicaanse zadels echter springen de tranen al bij ons als gebruikers in de ogen, en beginnen zadelmakers al snel iets te mompelen over een dik touw en hoge bomen...
Persoonlijk zou ik het even voorleggen bij Louis v. Kerkhoff van Vaquero. Die's wel te googlen.
Je kunt ook een korte insnijding maken in het onderste brede deel van de fender. Dan krijg je dus iets meer ruimte om de (dan verlengde) fenderriem te laten draaien. Maar dit kan alleen als hij niet al te veel korter moet worden. En je moet natuurlijk gaatjes genoeg over hebben om hem idd hoger te hangen.
Natascha
Geplaatst: 09-02-11 12:50
Louis kan je idd goed helpen met je fenders. De mijne gaan er binnenkort ook heen voor een reparatie. Even een mailtje sturen en je krijgt snel antwoord.