Maar vanaf het begin kreeg m'n paardje al kale plekjes en begon lelijk te bijten als ik aansingelde.
Heb het plekje met rust gelaten en heb het laten genezen, en heb er daarna weer verder mee gereden.
Dat ging een tijdje goed maar nu komen die plekjes weer terug! Ze zitten bij haar oksels.
Het komt ook omdat de singel een beetje naar voren schuift omdat ze erg rond is. Het zadel blijft goed liggen gelukkig maar ook de singel moet fijn zitten.
En aangezien madame een gevoelige huid heeft (ik kan bijv. met rijden niet normaal een tikje met m'n zweep geven, het geeft meteen afdrukken
), en ik niet verder wil rijden met dat aangezien ze nu eindelijk weer een beetje d'r best begint te doen, ben ik op zoek naar een fijne, niet al te dure singel voor een gevoelig huidje. Met niet duur bedoel ik maximaal €50,- omdat ik ook geen liggende gelden heb
!Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Bij een wow zadel? Daar zou dat toch niet bij uit moeten maken toch? Volgens mij heb ik dat bij zulke zadels nog niet gezien. Zit het elastiek dan aan 2 kanten? Ik heb wel gehoord dat elastiek aan één kant niet prettig is voor het paard. Ik ken de singels verder niet hoor. En is ie echt anatomisch of op het oog zo. Ik zie regelmatig 'anatomische' singels waarvan de uiteinden gewoon recht zijn. Niks anatomisch dus, gewoon een wassen neus. Maar zoals ik al aangaf: Ik ken ze echt niet. Je maakt me wel nieuwsgierig.