Ik zit erover na te denken om binnekort een nieuw dressuurzadel aan te schaffen voor mijn KWPN paard. Heeft er iemand een goeie tip voor een goed zittend zadel?
kentaur penelopa. past op heel veel paarden en geeft een goede zit
_Dune_
Geplaatst: 07-02-11 18:13
Wat voor de een lekker zit, zit voor de ander verschrikkelijk. Ik zou een zadelmaker laten komen zodat je verschillende zadels kan proberen, kan hij/zij gelijk kijken of het goed op je paard past.
Ik zou inderdaad niet zo maar afgaan op wat anderen lekker vinden zitten, aangezien JIJ degene bent die het gebruikt. Ik ben bijvoorbeeld fan van Kieffer, maar anderen gruwelen ervan, ik hoef zelf dus echt geen stubben...
Gewoon proberen. Net wat kleinvosje zegt. Ik gruwel daarentegen van Kieffer en vind o.a. Stübben erg fijn. Maar er zijn zoveel merken: Albion, Frank Baines, Ideal, Zaldi, Prestige, Rossner, Dabbs, Passier, Euroriding, KN, etc etc.
In welke prijsklasse zoek je dan een zadel? je hebt zoveel keuze. Als je bij een zadelmaker evt een afspraak zou maken kun je vermelden etc wat je prijsklasse is en dan neemt hij een aantal zadels mee.
WenMLove
Geplaatst: 07-02-11 18:54
Rossner Amerika! Heb er zelf ook een voor mijn KWPN'er en heb dit zadel nu anderhalf jaar, bevalt me supergoed! ligt goed op het paard en is makkelijk te onderhouden!
Ik vind arno brandt niet zo fijn. Veelste diep zit, veelste veel wrongen, veelste gedwongen. Ik rij met een prestige ook een wat diepere zit en voldoende wrong. Zit erg stevig maar niet vast en gedwongen.
Dat is niet zomaar te zeggen natuurlijk. Wat vind jij fijn aan een zadel? Diepe of vlakke zit, zacht of harder zadel, veel of weinig wrong, lange of kortere zweetbladen, stroef of glad leer etc. Wat ik een fijn zadel vind dat is de Kentaur Penelopa. Dit is mijn 3e dressuurzadel. Hiervoor had ik een HDR en een Knight Rider, maar de Kentaur vind ik echt een super fijn zadel. Dit zadel ligt helemaal goed op mijn paard. En dat is natuurlijk wel een vereiste. Succes met je zoektocht.
Margreet_W
Geplaatst: 09-02-11 20:20
Sommer!
Heeft een in de breedte verstelbare boom en een comfortabele diepe zit.