Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
hestejente schreef:Ik ben/was maar een simpele manegeruiter en het tegenovergestelde van een zadelexpert, maar ik zit wel wat steviger in een (dressuur)zadel met flinke kniewrongen.Kan me trouwens niet voorstellen dat een zadel je zou helpen om beter te leren zitten?
Maar ik heb te weinig kennis om je een bepaald merk aan te kunnen raden
Al hielp mn kentaur Penelopa toch wel met diepe zit en dikke wrongen.
ambre schreef:Een zadel kan wel degelijk helpen beter een bok uit te zitten.
Met een dikkere kniewrong schuif je met een hoge bok minder makkelijk naar voren toe.
Een beetje zachter leer en wat stroever(denk aan buffel leer of schrumpf leer) maakt dat je beter 'plakt'.
Ik heb zelf een Hulsebos en die zit idd super,daar zijn er ook een hoop 2de hands van.
Maar ik heb ook een Brandt zadel en daar zit je ook in als een huis.Deze kost nieuw zo tussen de 1500 en 1600 euro.
Maar een goedkopere oplossing (mits die goed past op je paard) is de Wintec Isabell Werth,ook een stroeve diepe zit en lekker wrongen.
Succes!
love_shyboy schreef:ik weet niet wat je precies rijdt, maar je zou een australian stockzadel kunnen proberen?
Zitten heel diep en stevig, als jij en je paard aan elkaar gewend zijn en het bokken is over kan je altijd weer overstappen naar ene dressuur/spring/vzh zadel met bokriempje?
Anoek_1996 schreef:welk model HB heb je geprobeerd dan?
maar wat zoek je dan precies in een zadel. want HB staat bekend om een vaste zit te hebben.
dan zou je eerder richting albion moeten gaan.