Ik heb sinds 3/4 jaar een Wintec vzh zadel nu. Erbij voor het buitenrijden en het springen. En ik ben er hartstikke tevreden mee hoor. Heb een super dressuurzadel, maar om ermee te springen/buiten te rijden is niet ideaal. Ik heb wel het cair systeem, en heb hier niks over te klagen. Zadel past goed op mijn paard en heeft genoeg vrijheid. Ook zijn bij mij de kussens niet (idioot) hard hoor.
Ik heb een wintec 500 VZH (oud model), bevalt prima
babslovertje
Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-11 10:41
en als jullie nou mochten kiezen tussen een wintec zadel zonder cair of met cair welke zouden jullie dan nemen en waarom?
Ew11
Geplaatst: 06-02-11 10:43
Ik heb ook een wintec zadel voor mn paard. Mn paard is nog jong en zal nog veel groeien en veranderen en daarom vind ik een wintec ideaal. Bij mijn paard ligt het ook prima. Je hebt niet veel steun aan het zadel maar je leert hierdoor wel 'zelf' zitten..
Ik heb ook voor 2 paardjes een wintec. Ik ben er altijd goed over te spreken geweest. De ene heb ik 2e hands gekocht en is supernetjes gebleven. De andere nieuw gekocht en die is ook nog heen netjes. Het enige minpuntje vind ik de singelstoten. Die heb ik bij 1 zadel al laten vervangen voor leren. Ik heb ze zonder cair. Hoor ook steeds slechte verhalen over de cair, maar heb er zelf dus verder geen ervaring mee.
Mijn haflinger heeft ook een wintec (500, VZH), echt een ideaal zadel. Licht van gewicht en ligt prima op zijn rug. Voordeel is inderdaad ook de verwisselbare boom, heb bij mijn zadel al 3 bomen gehad (begon met medium, nu zit de wijde erin) omdat mijn paard breder werd(was eerst een evenwichtsbalk, nu echt een haf). Mijn zadel heeft de cair kussens, heb er geen problemen mee. Paard heeft er ook geen last van, en dat is toch wat belangrijk is?