Het passen van Trekker Pro Endurance Classic

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frats

Het passen van Trekker Pro Endurance Classic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:54

Ik heb de bestaande topics over de Trekker Pro Endurance Classic door zitten lezen maar heb het antwoord op mijn vragen niet gevonden.

Na wat surfen op het internet ben ik er achter dat dit zadel gekocht kan worden bij Green Distance of bij Buitenzinnig bestellen. Bij Green Distance heb je een beperkte keuze qua kleuren en mogelijkheden of je moet bij betalen.
Dus dan denk je dan maar bij Buitenzinnig bestellen. Dan kan je hem uitproberen. Nadeel hiervan is dat ik niet weet op het zadel goed op mijn paardje past. Zijn er maten in? Of moet ik het dan na eigen inzicht zelf afstellen?

Graag zou ik jullie ideeen en oplossingen hierover horen.

Woody2015

Re: Het passen van Trekker Pro Endurance Classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:01

Ik zou gewoon eens even persoonlijk goed contact onemen met Don van Buitenzinnig.
Zij kan je er alles over vertellen, verder staat er op de site van buitenzinnig ook een behoorlijk goede richtlijn van hoe het zadel moet liggen en hoe het eruit moet zien.

De zitting moet eigenlijk horizontaal de ruglijn volgen, bljift er dan als je erop zit te weig ruimte over tussen schoft enz. dan de pommel iets nauwer draaien.

Wel.....is er geen pasgarantie.....het past niet op ieder paard, en dat kan ook niet, maar bij buitenzinnig zijn heel wat mogelijkheden en ik meen dat Don en Ron zelfs gewoon naar je toe willen komen om het passend te maken voor je ;)

Ik heb zelf nu een jaar de trekker pro adjust, over enkele weken gaat hij de verkoop in als ik mijn nieuwe zadel heb.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 20:14

Die richtlijnen heb ik ook gezien. Dan schrijven ze dat er een dikkere kussen onder kan maar dat kan ik niet beoordelen. Maar paard heeft wel last van vorm verandering. Meer en minder spieren en dikke en dunne buik. Vandaar dat ik denk dat dit zadel wel bij hem past. Daar komt natuurlijk wel bij dat ik er ook nog op moet kunnen zitten. Maar daar kan ik natuurlijk in probeer week achter komen. Ik heb nu een Wintec. Ik heb last van nek en rug. Dit komt omdat het zadel steeds schuift denk ik, waardoor ik scheef zit.

Of ze eventueel van Buitenzinng willen komen staat niet op de site maar kan het natuurlijk wel vragen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:05

@TS, ik zou Don gewoon eens mailen, of hier op Bokt, buitenzinnig heet ze op Bokt.

Ik had ook altijd veel last van mijn rug enzo, dat had ik met dit zadel niet.
Je zit wel iets breder als op een boomzadel, maar goed mijn haf is mega breed, boommaat 40, dus ben het wel gewend ;)

Don is heel kundig, antwoord snel en probeert je ten alle tijden te helpen.

Zilfstar hier op Bokt heeft ook via hun een Trekker Classic, die zou je ook nog eens kunnen vragen naar ervaringen enz.
Dan heb je nog een trekker rijder hier, genaamd Singasong, weet even niet of dat met hoofdletter is of niet??
Moet je even zoeken, die rijd ook al een hele tijd met de Trekker.

Tja en ikzelf dan hihi ;) maar er zijn er vast nog meer!

Je kunt het zadel traploos verstellen, en de kussens makkelijk verplaatsen naar wens, dat is fijn, verder multifunctioneel, dressuur, bos en springles doe het er allemaal mee ;)

Voor ervaringen et het zadel dieper erop in gaan wil ik je wel per bericht vertellen mocht je willen/

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 00:15

Frats schreef:
. Bij Green Distance heb je een beperkte keuze qua kleuren en mogelijkheden of je moet bij betalen..

Hoe kom je aan deze onzin?

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 07:58

Ook bij GreenDistance kun je gewoon kiezen uit kelur en model, klopt, alles kan ook op bestelling besteld worden.

Heeft Esther van GreenDistance voor mij ook gedaan, en nagestuurd, geen enkel probleem.
Mss eeft ze ook wel een testzadel.

Ik zou gewoon iemand persoonlijk mailen of bellen, dan heb je veel meer duidelijkheid dan dat gissen.

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:38

hoi

ik heb ook een trekker zadel ,ik heb hem bij eshter van de green disctance vandaan, ik mocht hem op proef, mijn tinker heeft een hele moelijke rug ,erg kort en breed , ik heb ook met een wintec gereden die schoof heel erg dit zadel ligt erg vast ,ik heb er een met een verstelbare pommel als het paard wat smaller of breeder is kan ik hem met de hand veranderen , de kussen eronder zitten met klittenband en kunnen in de gewenste vorm gebracht worden . bij mij zitten er kortere kussens onder omdat haar rug erg kort is en ik wel een 18 inc moest hebben en supper oplossing zo.

ik vind het zadel heel goed zitten ,ik ben ook een rug patient , maar het zit goed en ik krijg geen last van mijn rug

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 09:42

Moragh ik heb nog eens gekeken en het staat er inderdaad niet op. Ik dacht het gelezen te hebben. Dan zal ik contact met Esther opnemen. Dan gaat mijn voorkeur uit naar haar. Zij heeft ook de Massimo wat mijn tweede keus is op te proberen als de Trekker niet bij ons past.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 09:48

twister10 schreef:
hoi

ik heb ook een trekker zadel ,ik heb hem bij eshter van de green disctance vandaan, ik mocht hem op proef, mijn tinker heeft een hele moelijke rug ,erg kort en breed , ik heb ook met een wintec gereden die schoof heel erg dit zadel ligt erg vast ,ik heb er een met een verstelbare pommel als het paard wat smaller of breeder is kan ik hem met de hand veranderen , de kussen eronder zitten met klittenband en kunnen in de gewenste vorm gebracht worden . bij mij zitten er kortere kussens onder omdat haar rug erg kort is en ik wel een 18 inc moest hebben en supper oplossing zo.

ik vind het zadel heel goed zitten ,ik ben ook een rug patient , maar het zit goed en ik krijg geen last van mijn rug

Mijn Tinker heeft nog ook een wintec met de breedste boom die nog 1 cm breeder is gebogen. Zijn rug lengte is normaal. Wel heeft hij warmte stuw plekken onder het zadel. Op dit moment ben ik bezig aan de dubbelle longe om zijn buikspieren en rugspieren te trainen. Dus zal zijn bouw nog veranderen. Dan zal een veranderbaar zadel ideaal zijn.

twister10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 09:56

hoi hoe oud is jouw tinker, ze blijven vrij lang doorgroeien . wij hebben voor de andere tinkers een massimo een trail en een dresseur zijn beide ook super zadels , ik kwam uit bij boommaat 42/44 en die is ook gewoon standaard bij de massimo deze zadels kan je uiterts 2maten groter of kleiner maken ,

esther kan je goed helpen en kijken welk zadel voor jouw paard het beste past , ik heb ik je pofiel gekeken een mooie tinker ,wij hebben ook 2 zwartjes ,

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:17

Frats schreef:
Moragh ik heb nog eens gekeken en het staat er inderdaad niet op. Ik dacht het gelezen te hebben. Dan zal ik contact met Esther opnemen. Dan gaat mijn voorkeur uit naar haar. Zij heeft ook de Massimo wat mijn tweede keus is op te proberen als de Trekker niet bij ons past.

:D Moragh=Esther ;)

Moragh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:26

sttt, niet verklappen joh ;)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:03

Dat had ik al in de gaten ;)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 13:10

twister10 schreef:
hoi hoe oud is jouw tinker, ze blijven vrij lang doorgroeien . wij hebben voor de andere tinkers een massimo een trail en een dresseur zijn beide ook super zadels , ik kwam uit bij boommaat 42/44 en die is ook gewoon standaard bij de massimo deze zadels kan je uiterts 2maten groter of kleiner maken ,

esther kan je goed helpen en kijken welk zadel voor jouw paard het beste past , ik heb ik je pofiel gekeken een mooie tinker ,wij hebben ook 2 zwartjes ,

Mijn Tinker is ongeveer 10 jaar. Maar omdat ik tot nu toe onregelmatig train kan ik hem (nog) niet stabiel houden qua bespiering.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 17:30

Dit zadel wordt niet op nog andere plaatsen verkocht?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:00

ik zit ook in dubio trekker classic aanschaffen op 3 jarige leeftijd of eerst een jaartje wat logeren en dan als 4 jarige een massimo kopen
voor alle duildelijk heid is moet haar er mee beleren en moet goed stevigheid aan zadel hebben omdat ik ook rugpatient ben

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 16:18

De Trekker is abssoluut een zadel wat ik ervaar als zeer stevig, ook kwa zit.!!

Bij mijn vorige zadels vloog ik er geregeld af. sinds de Trekker niet 1x meer ;)
Heb zelf een probleemrug, korter been, maar geen rugklachten door dit zadel.
Geeft goede steun in de rug door de hoge lpel maar geen wingende zit.

Mijn haf is tonentje rond, boommat 40 en kan met de Trekker opstappen vanaf de grond en ik heb geen maatje 36 ;)

Voor jonge paarden in de groei vind ik het super.
4 jaar is nog te vroeg om een maatzadel te nemen, mijne word nu 6 jaar en wil nu voor een passend boomzadel gaan eventueel maatzadel.
Tot nu was het echt weggegooid geld.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 15:10

Leuk een topic over de trekker. Ook ik zit er aan te denken om een trekker of een massimo aan te schaffen voor mijn paard.

@ TS, weet jij al wat je gaat doen? :)

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 14:54

Ik denk dat ik eerst met mijn paardje naar Nijkerk ga. De Country Mill. Daar informatie in winnen en zadels uitproberen. Ze hebben daar ook de Massimo. En dan contact opnemen met buitenzinnig.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:56

Ik ben benieuwd naar wat je te horen krijgt. :j

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:56

hebben country mill de trekker ook dan of alleen de massimo

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-11 14:57

Nee volgens mij niet toch..? Ik heb eigelijk geen idee.

Frats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 15:02

Nee helaas hebben ze de trekker daar niet. Vandaar het contact met Buitenzinnig. Ik wil eventueel ook nog andere zadels uitproberen ze schijnen er daar genoeg te hebben.

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:31

Heb sinds 2006 een Trekker Endurance Pro.
Zag vanavond dat mn pommel gebroken is.
Daar waar de pommel het zadel ingaat zeg maar.
Iemand een idee of er een andere pommel in kan?

Groetjes

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 21:34

Volgens mij kan je die wel verwisselen, maar dat weet ik niet zeker. Kan je geen contact opnemen met www.buitenzinnig.nl ?