Een concho zonder concho...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

Een concho zonder concho...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 19:52

Excuus voor de onduidelijke titel, maar ik heb geen idee wat de naam is voor waar ik naar op zoek ben. :D

Ik heb een sidepull met een gedeeld kopstuk, en bij de bijbehorende frontriem zitten concho's om het kopstuk en de keelriem gescheiden te houden. Nu vind ik concho's eigenlijk helemaal niet mooi, zeker niet op het kleine koppie van mijn pony. Ik wil dus een concho-zonder-concho: gewoon een ijzeren ringetje waardoor kopstuk en keelriem worden gescheiden, maar dan zonder de cirkel erop.

Ik heb het al bij de ruitersportzaak gevraagd, maar die konden me er niet aan helpen. Weet iemand toevallig of deze dingen ergens te krijgen zijn, bij een (western)webshop of desnoods een Doe-het-zelf-zaak? :)

Edit: en is er een naam voor? :D

delerium

Re: Een concho zonder concho...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:24

Hm, interessante...
Ik denk dat je het beste richting een doehetzelf of fourniturenzaak kan gaan met het hoofdstel, dan kun je wellicht ter plekke een en ander passen.

hutch84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:40

Afbeelding[/quote]

ik denk dat je dit bedoeld dit hoofdstel had dus zo een scheiding maar geen chonco er op

het was een klein rechthoekig Iets

was je dus over je front riem deed dan aan de ene kant je kop stuk er door heen en aan de andere kant je keel riem super simpel zelf te maken

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 21:39

Zoals op die foto is precies wat ik bedoel inderdaad hutch84! Een "klein rechthoekig iets". :))

Voor mij niet zo simpel om zelf te maken, je zult dat denk ik toch moeten lassen ofzo. :)

Aan een fourniturenzaak had ik nog niet gedacht delerium, thanks!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:49

Probeer het eens bij Just Western.nl, die verkopen veel losse onderdelen.
En anders zou je eens contact op moeten nemen met Arthurs Westernstore. Die kan je gegarandeerd helpen. Hij heeft in de winkel een hele kastenwand met allemaal fournituren voor hoofdstellen en zadels. Je kan er echt alles vinden.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 22:09

Dank je Kaspar, ik ga eerst langs bij een fourniturenzaak die ik ken, maar anders ga ik het daar eens vragen! :)

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:01

laat ik die dingen er nou net altijd afslopen omdat ik liever concho's heb :D
Arthur's westernstore heeft ze misschien zo liggen. Masja van Luckyleather.nl heeft ook veel los spul.