wintec zadels?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianneee_

wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 21:54

Hey,

ik ben eigenlijk opzoek naar ervaringen over winteczadels, en ik heb eigenlijk ook nog een vraag..

Kan rijden met een wintec zadel in de regen kwaad? omdat dit kunstof is..\

:wave:

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:56

Nee dit kan geen kwaad. Ik heb zelf de wintec 500 gehad, gelukkig is ie verkocht. Lag totaal niet op mijn pony en vond m voor geen meter zitten. ik had er totaal geen steun in. Maar je hebt nog veel meer modellen zoals isabel werth. Die zijn een stuk steviger ( en mooier)
Gebruik de zoekfunctie, staat heel veel over.

Suprice_Iris

Re: wintec zadels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:59

Ik zit heerlijk op een Wintec, heb er nu ook een bij mijn nieuwe pony.
Volgens mij kan je ook gewoon in de regen ermee rijden, je moet hem namelijk ook gewoon schoonmaken met water en een borstel :j

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:00

Zolang een wintec goed aansluit op je paard (niet te lang, mag niet bruggen, moet de schouder vrij laten enzovoorts, wat dus niet aanpasbaar is!!!) is het een prima zadel! Je moet ze alleen wel even uitproberen: sommige mensen kunnen er uren mee rijden, andere stappen na 10 minuten met zadelpijn af. Maar qua kwaliteit heeft de wintec een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Voordeel is ook dat ze makkelijk in onderhoud zijn en lekker duurzaam zijn.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:05

heerlijk licht was mijn wintec en heb hem nog nooit schoongemaakt, hij bleef keurig, crostte er mee door heb bos in de regen etc... maar kon er niet echt lekker op zitten...

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:15

Waarom zat je er niet lekker op? :)

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:16

Ik heb een vzh wintec 500. heb ook een dressuurwintec 2000 gehad. Beide heel veel plezier van (gehad). Vind het hele fijne zadels.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:23

gebruik even de zoekfunctie er lopen nog topics over ervaringen met wintec, CAIR of geen CAIR,...

ik vind wintecs prijs kwaliteit zeer goed mits ze passen, heb zelf met een close contact springmodel gereden en heb een vzh en een IW. ik heb er altijd graag mee gereden. in de regen rijden is geen probleem het water trekt er niet "in" gewoon met een handdoek erover en klaar...

Miekemuis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:31

De singelstoten zijn zo hard en stijf dat je amper goed kunt aansingelen. De zitting is zeer hard, het zadel is alles behalve soepel en een kunststoffen zadel is moeilijk schoon te houden. Ik heb er 1 keer mee gereden en weiger vanaf nu mn kont zoiets aan te doen :o
Het gaat hier over een nieuwe wintec 500 cair, maarja ik ben ook wel verwend, ik rij zelf op een kieffer (lees: zetel)

Rianneee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:35

Ik heb nu een rossner amerika, ik ben inderdaad bang dat ik ook moet gaan wennen aan iets anders.
dit zadel zit namelijk heeeerlijk..

noad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 19:41

Wintec zadels kunnen prima tegen regen, maar wel even droog maken na het rijden;)

bobbie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:28

Ja het kan er tegen, de ene zadels zijn wel fijn en de andere niet ik vind persoonlijk zelf als ze helemaal van dat spul zijn niet fijn maar alleen de wrongen is wel fijn.

BowieBonanza

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:04

Ik rijd al zolang ik mijn pony heb op een wintec.
Eerst veelzijdigheid Pro 2000 Cair en nu een Wintec 2000 pro dressuur.
Ik vind ze super en nooit problemen, ook niet met regen.
Erg gemakkelijk in onderhoud en ik heb de redelijk platte wrongen vervangen door van die hele grote dikke wrongen, lhet zit nu net als een heel duur zadel :D
Heb wel eens op een 500 gereden maar ik vind van wintec alleen de 2000 fijn (Suede zit)

__Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 21:06

Ik heb een wintec 500 dresuur, vind t erg fijn zadel met vrij onafhankelijke zit.
Exact wat ik nodig heb, maar kan me inbeelden dat als je diepe zit en veel wrong nodig hebt hij niet zo fijn zit ;)
Verder zit ik prima in m'n stubben dus heb t wel voor harde(re) zadels. :)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 22:28

Wintec is dan juist 'ideaal' om mee in de regen te rijden.. ook makkelijk schoon te houden, gewoon even de tuinslang erop.
Ik vind het zelf prima zadels om mee te rijden, wel vond ik dat hij van voor vrij plat was en je misschien niet zoveel steun hebt, maar kon ook de gekke sprongen (meestal) wel goed uitzitten. Als je echt een zadel wilt hebben waar je heel vast in zit zegmaar, zou ik niet voor een wintec gaan.
Verder is het ook een prima prijs/kwaliteit verhouding.