Thorowgood zadels

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

liesvp

Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-11 20:37

Hallo

Heb enkele vraagjes over de thorowgood:

Kan iemand me zeggen wat een thorowgood maxam zadel is? Zie dat overal te koop staan, maar op de officiële site staat deze er niet bij. Of is dit hetzelfde als de cob plus?

Heb je de cob plus ook als dressuur of enkel vzh?

Heeft iemand een idee van de lengtes, zou het kortste model nodig hebben. Is de cob korter of alleen breder?

Mijn pony heeft maatje 40 is dat dan de cob of de cob plus?

Alvast bedankt!!

ps:er komt binnenkort een zadelmaker maar wilde er graag al meer over weten.

Tessebes

Re: Thorowgood zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:11

Maxam is de goedkoopste uitvoering van Thorowgood. Kost rond de 300 euro. Ik weet niet wat Cob Plus is. Heb je al op de website van Thorowgood gekeken?

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:22

volgens mij zijn de thorowgood maxam in veel verschillende bomen te verkrijgen, maar de boom is NIET verwisselbaar.
het is overigens ook het goedkoopste zadel van de thorowgood.

ik ben mij ook aan het orienteren op zadels van dit merk en lees dus ff mee

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 01:21

De Maxam wordt niet meer nieuw gemaakt, dus op de site van thorowgood vind je hem inderdaad niet meer.
De prijs lag inderdaad nieuw destijds zoals tessebles al zij zo rond de 300€(zie hem nu trouwens nieuw bij ingrid van berlo in de shop voor €175,-), de boom is niet te verwisselen van de maxam.

Maar wat bedoel je met maatje 40? Bedoel je de boommaat daarmee? Als het echt 40 is kan je meteen stoppen met zoeken naar een maxam, die werden niet zo breed gemaakt.(overigens is boommaat 40 echt héél breed!! Dan ga je naar een maat van een breed belgisch trekpaard :=)

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 20:01

Ik hoef niet percé die maxam hoor. Ik dacht dat er een "cob" was en een "cob plus" (dus nog iets breder)
Ik had boommat 38 met mijn massimo, maar deze was te smal. Ook de plaats van de kamer was aan de kleine/smalle kant. Ik hoorde dat die van thorowgood cob breder is als die van een doorsnee zadel. Dus dat zou wel goed zijn voor mijn pony. Het bedrag dat ik in mijn hoofd had om uit te geven was max 800 euro, dus ofwel nieuw synthetisch zadel (vind het gewicht wel leuk) ofwel 2de hands leder zadel...

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:19

Dacht nog net aan iets: wat is de griffin dan? :o

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:26

Citaat:
overigens is boommaat 40 echt héél breed!!

Mijn tinkers hebben boommaat 42 van massimo en dat zijn echt geen belgen hoor. De Thorowgood cob plus met de witte/grijze verwisselbare boom zijn het breedste.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:43

kan iemand mij dan vertellen wat het verschil is tssen de cob en de cob plus?

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:58

Volgens de site van Thorowgood.

T4 Veelzijdigheid Cob

Super all-round zadel voor de ronder gebouwde, cob-type paarden, met weinig schoft.
Biedt een close contact met het paard.
De middel diepe zit is ideaal voor een scala aan rij-activiteiten.
Meerdere singelmogelijkheden om een maximale stabiliteit van het zadel te bereiken.
De luxe suède zitting en knievlakken zijn antislip and erg comfortabel tijdens het rijden.

T4 Veelzijdigheid Cob PLUS

Gebaseerd op het populaire Cob model, maar met aangepaste kussens voor de zeer rond gebouwde paarden.
De Cob Plus is ontworpen om te passen op de verminderde beschikbare zadelruimte op de rug veroorzaakt door overtollig vet op de schouders en lendenen.
Indien voorzien van de XXW voorboom is dit zadel een passende oplossing voor paarden die voorheen werden beschouwd als te groot voor iets anders dan een boomloos zadel.
Meerdere singelmogelijkheden om een maximale stabiliteit van het zadel te bereiken.
De luxe suède zitting en knievlakken zijn antislip and erg comfortabel tijdens het rijden.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 15:10

mabellean schreef:
Volgens de site van Thorowgood.

T4 Veelzijdigheid Cob

Super all-round zadel voor de ronder gebouwde, cob-type paarden, met weinig schoft.
Biedt een close contact met het paard.
De middel diepe zit is ideaal voor een scala aan rij-activiteiten.

T4 Veelzijdigheid Cob PLUS

Gebaseerd op het populaire Cob model, maar met aangepaste kussens voor de zeer rond gebouwde paarden.
De Cob Plus is ontworpen om te passen op de verminderde beschikbare zadelruimte op de rug veroorzaakt door overtollig vet op de schouders en lendenen.
Indien voorzien van de XXW voorboom is dit zadel een passende oplossing voor paarden die voorheen werden beschouwd als te groot voor iets anders dan een boomloos zadel.

bedankt voor de uitleg sorry ik kan geen engels

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 16:12

Met andere woorden is de plus nog iets korter en bredere kamer... ? Of ben ik mis?

liesvp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-11 10:51

Heb er eentje gekocht en ben er tot nu toe super tevreden van! Het enige; hij ligt niet 100% stabiel bij opstappen, maar kan je ook niet verwachten als je pony niks van schoft heeft...
Maar voor de rest, leuke zit, past goed, kort genoeg, enz.
Hele goede service van Veerle De Meyer!