Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
)Sodeletuut schreef:Ik weet wel een zadel wat heel kort is, maar waar je zegmaar toch heel wat bibs in kwijt kan.. ()
En dat is een Massimo zadel. De Massimo trail heeft een uitvoering die 5 cm korter is dan normaal, door speciale kussens, maar dus nog wel een normale inch-maat.
http://www.greendistance.nl/index.php?id=54
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik heb een Barefoot Cheyenne, waar ik erg tevreden mee ben.
Omdat het een boomloos zadel is, komt er alleen druk op het gedeelte waar je zelf zit, en geeft het dus niks als hij wat te lang is..
http://www.fijnzadel.nl

Dayna schreef:Ze is een KWPN, maar voor zo'n 70% EV.
Wat ik al zeg (en ik ben op dit gebied echt een leek) is ze naar mijn inziens heel kort in de rug en zal lang niet elk "standaard" zadel erop passen. Vandaar dat ik via deze weg wat meer informatie over dergelijke zadels probeer in te winnen.
_Esther_87_ schreef:Ik weet het niet, maar ik zou het jezelf gewoon even niet moeilijker maken dan hard nodig is
daffie1986 schreef:Volgens ben jij in de war met een ander topic!
Dit gaat gewoon algemeen over een zadel en het topic wat jij bedoeld gaat over een paard met een lastige rug.
En hou er rekening mee dat je veel met zadels moet 'wisselen' helemaal als je maar 1 paardje hebt wat je gaat inrijden dan zou ik zeker niet al te dure zadels nemen maar een goede 2e hands zoeken.
Dayna schreef:@Sizzle: Ik ben inderdaad echt een dressuurzadel gewend en ben wel bang dat een VZH wel weer heel erg wennen wordt!
En wat zijn de ervaringen met kunststofzadels (Wintec, Thoroughgood, etc.) bij het inrijden van paarden?
Sodeletuut schreef:daffie1986 schreef:Volgens ben jij in de war met een ander topic!
Dit gaat gewoon algemeen over een zadel en het topic wat jij bedoeld gaat over een paard met een lastige rug.
Nee hoor.. In de openingspost staat dat het paard erg kort in de rug is, en de TS is zelf lang, dus dan is een grotere maat zadel wel fijner.
Dus ik raad een zadel aan wat voor korte paarden is, en en waar je toch in kan als je langer bent.