Of iemand moet een correctional-shank hebben liggen in die maat....(heb nog wel speciale wensen er aan vast zitten hoor
) ? Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
) ?
En dat voor een QH.

DubbelDun schreef:14.5 cm is omgerekend 5.7", dus ik vermoed dat dat geen gangbare maat is. Maar 5,5" en 6" zijn maten die ik op ebay regelmatig tegenkom in diverse uitvoeringen.
Overigens komt de maat 4.3/4"wel voor , dus misschien is er ook wel een 5.3/4".
dofuzz schreef:of je kan een goed kwaliteit bit kopen en een siersmid of metaalbewerker hem laten verbreden
Bravura schreef:dofuzz schreef:of je kan een goed kwaliteit bit kopen en een siersmid of metaalbewerker hem laten verbreden
Dank je voor de tip, die kreeg ik gister ook toevallig te horen van iemand die even mee dacht. Misschien kan dan alleen de poort wat breder gemaakt worden (nieuwe poort er in) zodat een dergelijk bit past. Moet dan natuurlijk wel weten van wat voor metaal/staal oid zo'n poort gemaakt is, en of na het plaatsen de poort dan nog "dubbelgebroken" blijft en het bit natuurlijk nog juist in de mond zou liggen na zo'n aanpassing. Zal eens gaan informeren....
dofuzz schreef:of een andere oplossing is : je laat de bars doorzagen en verlengen of je laat de port doorzagen, stukje ertussen en terug lassen

Bravura schreef:dofuzz schreef:of een andere oplossing is : je laat de bars doorzagen en verlengen of je laat de port doorzagen, stukje ertussen en terug lassen
Lijkt me dat dan wel de ligging van het bit en dus mogelijk de bitwerking kan veranderen......en het misschien een ongewenst effect krijgt. Siersmederijen van tegenwoordig hebben volgens mij geen kaas gegeten van bitten gieten of aan te passen lijkt mij. Of heeft iemand dit wel eens bij een bit laten doen? En anders...welke siersmederij kan.....
Heb inmiddels contact gehad met een zaak in Duitsland, die hadden een 14.5 cm correctional - net verkocht (hadden er maar 1 van). Ze zijn nu aan het napluizen welk merk en wat voor soort correctional, dat konden ze niet zo snel meer nazien. Ze bestaan dus wel degelijk, alleen een beetje geluk kan wel van pas komen op mijn zoektocht.