fairfax zadel wie heeft er 1? en hoe bevalt ie?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dribbelkont

fairfax zadel wie heeft er 1? en hoe bevalt ie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:48

ben nu echt bezig met verdiepen in de fairfax
omdat ik een zadel zoek voor mijn tinkermerrie

wie heeft er ervaringen mee
en hoe bevallen ze

zoek tevens leveranciers die zadels verkopen en komen passen ;)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 20:35

Woody2015

Re: fairfax zadel wie heeft er 1? en hoe bevalt ie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:19

Ik weet dat ze te koop zijn bij www.dezadelmaker.nl / Fred Betonvielle.
Hij heeft iig de dressuur van Fairfax erop staan en levert ook de Kent and Master zadels, dus mss heeft hij meer info??

Lanfir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 08:31

Mijn zus heeft afgelopen jaar een fairfax zadel aangschaft en ik moet zeggen hij zit super! Je word niet in een zit gedwongen maar je heb zeker genoeg steun. Ik zelf vind het een erg fijn zadel. Zij heeft het zadel gekocht bij saddle consulting. Hele aardige vrouw die naar het hele paard kijkt. Haar website is:
http://www.saddleconsulting.nl/

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:37

Ik ben wel benieuwd of iemand kan vertellen hoelang de cob versie dressuur is?

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 10:44

Ik heb zelf de Kent en Masters, vond die toch iets lekkerder zitten als de Fairfax. Bij mij is happyhorseadvies geweest, die levert beide :)

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 13:04

Ik heb een FairfaX cob dressuurzadel in bestelling bij Marjolein van Woensel. Duurt inmiddels al 11 weken en ik heb hem nog niet. Misschien volgende week.
Heb van Marjolein in de tussentijd een leenzadel in gebruik gekregen, dus ik kan toch rijden. Dit is echter de Fairfax warmbloed en een maatje te groot voor mijn paard.
Vind het een fijn zadeltje. Geen gedwongen zit, maar wel stevig. Paard loopt er ook goed onder, terwijl het nog niet helemaal haar maat is. Goede kwaliteit leer ook en goed verstelbaar. Hoop mijn definitieve zadel binnenkort te krijgen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 15:32

Superhorse in Breda verkoopt deze zadels ook, alleen niet echt om de hoek voor jou. ;)

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 07:24

Gisteren mail gehad van Marjolein dat ze voor mij het verkeerde zadel hebben opgestuurd. Dat was echt balen na 12 weken wachten. Het was een cob dressuur met vierkante lepel maat 17,5 inch. Dus wie wil grijp nu je kans, dan hoef je geen 12 weken te wachten. Marjolein is in onderhandeling met Fairfax hoe dit op te lossen voor mij.
Ik vrees dat het toch weer wachten wordt. Gelukkig heb ik het Fairfax leenzadel van haar, dus ik kan met rijden gewoon vooruit.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 07:33

@mhoogenbs, tjee datg is balen.
Je hoort dergelijke dingen beste wel heel vaak met nieuwe zadels ; en helaas lees ik erna ook dat allemaal moeten wachten.

Wat ik me afvrag, is het een zwart adel en zoja hoe kan het dan zijn dat je 12 weken moet wachten?
Is lang voor een zadel wat vanuit Engeland moet komen en wss op voorraad is, dus mss hb je geluk en komt het nu wel sneller!!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 08:58

Ik heb ervaring met de Kent en Masters. Fijn zadel, vrij vlakke zit, maar erg zacht. Pasvorm ligt aan je paard, want voor hele smalle paarden is het ondanks de verwisselbare voorboom niet geschikt (kussens zijn erg breed achter en smalle paarden zullen daar ook smaller zijn).

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 09:33

Ik had een gewoon zwart zadel besteld. T'is dat ik ze zo fijn vind, maar anders.....

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:55

kaatje89 schreef:
Ik heb zelf de Kent en Masters, vond die toch iets lekkerder zitten als de Fairfax. Bij mij is happyhorseadvies geweest, die levert beide :)

Idem hier :)
Alleen heb ik de fairfax niet geprobeerd, vond die net wat te duur ook omdat mijn paard nog jong is en het nog maar afwachten is hoe zij zich ontwikkeld. Maar over Kent & Masters ben ik erg te spreken, idd zachte zit maar niet te diep. En happyhorseadvies is ook echt een aanrader, toevallig is ze gisteren bij mij geweest voor de nacontrole en het ligt en zit weer top!

DAK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 19:34

Hier nog iemand met een Fairfax Cob dressuurzadel. Het ligt als een huis op mijn paard. Zadel voelt alleen wat aan de harde kant aan. Heeft wel een fijne vlakke zit!

Colga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 21:14

Ik heb er zelfs twee! Ik ben van de WOW overgestapt naar de Fairfax en heb daar absoluut geen spijt van.
Het is een mooi en fijn zadel voor een fijne prijs. Het mooie vind ik dat in ieder geval de boom verwisselbaar is. Ook zijn de kniewrongen heel erg fijn.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:36

Roelke_ schreef:
kaatje89 schreef:

Idem hier :)
Alleen heb ik de fairfax niet geprobeerd, vond die net wat te duur ook omdat mijn paard nog jong is en het nog maar afwachten is hoe zij zich ontwikkeld. Maar over Kent & Masters ben ik erg te spreken, idd zachte zit maar niet te diep. En happyhorseadvies is ook echt een aanrader, toevallig is ze gisteren bij mij geweest voor de nacontrole en het ligt en zit weer top!

Ik had gek genoeg eerst in een winkel op de bok op een Fairfax gezeten en op de Kent en Masters, op de bok vond ik de fairfax lekkerder zitten, tot ze op m'n pony lagen.. Ben idd heel blij met m'n zadel en helemaal met Helen, echt een geweldige vrouw die overal wel een oplossing voor wil en kan zoeken :)

__Carmen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 09:50

Ik ga morgen mijn Fairfax dressuur ophalen :D Vond hem echt super zitten, je krijgt steun maar wordt niet in een bepaalde zit gedwongen. Na een zoektocht van 2 jaar is dit het eerste zadel wat echt super ligt op mijn koudbloed. Heb hem aan laten passen door Superhorse in Breda.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 09:50

Als het goed is komt mijn zadel volgende week, na een miszending waar ik 12 weken op heb moeten wachten. Marjolein van Woensel heeft het bij de leverancier voor elkaar gekregen dat het nu binnen 2 weken komt. Ben benieuwd of het allemaal gaat lukken!

Schangah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 11:06

Was tevreden over mijn kent&Masters. De fairfax is een duurdere uitvoering.
Heb overigens een kent&Masters te koop wegens overlijden paard.

NineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 15:07

ik heb er ook een, hij zit wel fijn. ik vind het wel een lelijk zadel eigenlijk, er zitten enorm dikke kniesteunen op die ik helemaal niet gebruik. :o maar hij ligt op 3 paarden super dus!
maarrrr gisteren was ik aan het rijden op een jong paard en die ging eventjes op de loop, wil daarna weer verder draven en vond het zadel beetje voorover liggen. hoor ook wat gekraak dus stap maar af.. en ja hoor, boom gebroken! nog geen jaar oud.
gelukkig is de boom te verwisselen maar baal er wel enorm van, hij is nooit gevallen en zo raar deed het paard nou ook weer niet, hoort natuurlijk niet zo. :\

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:49

Ik heb net bericht gehad dat mijn zadel vanuit Engeland onderweg is. Volgende week wordt hij bij mij afgeleverd.

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 12:41

Ik heb inmiddels mijn nieuwe Fairfax binnen. Het is echt een heerlijk zadeltje. Ligt goed op mijn rondgeribde arabje en schuift niet.
Vind het zelf ook heel lekker stevig zitten, zonder in een zit gedwongen te worden. Lekker zacht ook. Ben er heel blij mee.

mariannebr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:10

meer mensen ervaring met dit zadel?

Dribbelkont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-11 16:34

foto mhoogenbos :o

Smaai

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 08:14

Ik ben nog steeds tevreden over dit zadel. Geen erg diepe zit, maar wel zacht en comfortabel met goede steun van de beenwrongen.
En het belangrijkste is dat het zadel goed blijft liggen en niet naar voren schuift op mijn ronde arab.
Een vriendin van me heeft een Kent & Masters, maar die vind ik persoonlijk minder lekker zitten en van mindere kwaliteit leer.
Voor de prijs echter ook een redelijk zadel.