Juiste bit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RuiterL

Juiste bit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:13

Hooiii
Ik vroeg me af, hoe weet je hoeveel mm bit je nodig.. en/of wat de invloeden zijn van de verschillen
Bedankt :D

magda_90

Re: Juiste bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:15

Gebruik de zoekfunctie eens, aangevuld met mijn website www.paardenbitten.nl (achter de schermen is een nieuwe website in ontwikkeling), daar staat al erg veel informatie op, het is namelijk wel een uitgebreide (niet specifieke) vraag die je stelt.

Hoe breed je bit moet zijn is eenvoudig na te gaan door een goed passend bit tussen de bitringen in te meten, dus alleen dat stuk meten wat in de paardenmond zit. Je kan dit ook met een touwtje/zweepje oid doen zodat je daar later het meetlint naast legt.

RuiterL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 19:18

Ìk doel niet op de 12.5 of 13.5 maten. Maar eigenlijk op de dikte van het bit zelf

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 19:44

Dat is een kwestie van een goed passend bit opmeten op het breedste stuk en voor de rest uitproberen wat het paard het fijnste vind. Wel kan je aardig inschatten of een dik bit beter zou kunnen liggen dan een dun bit, door simpelweg te kijken hoeveel ruimte het paard heeft bij zijn lagen.

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 22:52

Een kneveltrens is een heel fijn bit, zeer vriendelijk en duidelijk voor het paard