Hallo iedereen, Ik heb op internet een gebruikt stang en trens hoorfdstel gekocht. Het was erg droog en ik heb het een nacht in de olie gezet. Resultaat super, maar alleen de teugels zijn nu zo glad dat ik er niet mee kan rijden. Heeft iemand een tip om deze weer goed te krijgen??? Ben ze nu steeds aan het schoonmaken met zadelzeep en warm water, maar het geeft nog niet genoeg resultaat.
Gewoon lekker laten indrogen, dan gaat die gladde laag vanzelf wat weg. Anders zou met een grove doek wrijven misschien kunnen helpen, waarschijnlijk is er gewoon zoveel olie in het leer getrokken dat het er nu weer wat uit komt.
Ze hebben een week in de vlas gestaan, en het is inderdaad al iets minder vet. Nog niet helemaal top, dus ga voor nog een week. Ze zagen er goed uit....dat was niet echt het probleem....maar glad>>>> Hij trok constant de teugels uit mijn handen.
aafje87
Geplaatst: 07-02-11 16:06
@ Vegass, vlas werkt niet heel lekker voor het aantrekken van olie, zaagsel werkt veel beter Koop anders een klein baaltje bij de super, dan moet je echt na 2 dagen effect van merkern
Dreft werkt inderdaad ook. Ik leg nieuw tuig altijd een uurtje in een bad warm water, daarna in de stubben cream en super zacht!! zonder dat je het leer verzadigd (komt ook voor bij zadels....te verzadigd waardoor het leer niet meer ademt) Tip: cavalor lether shine (fijn spul!)