Mijn paard heeft voor een wond in de koot. Linksvoor heeft ze een wit beentje en rechts is gewoon bruin. Nu is de witte linkerkant heel gevoelig en ligt ze bijna elke dag open. Ik weet van de vorige eigenaar dat ze met springen en losgooien zichzelf aantikt en het daardoor gebeurt. Nu rijd ik alleen dressuur en gooi haar af en toe los dus daarvan zou het niet moeten komen. En dan vraag ik me ook af waarom het maar bij 1 been is...
Ik heb dus alle soorten springschoenen geprobeerd, maar alles schuurt en maakt het weer open. Op stal en tijdens het rijden komt er viezigheid bij en al met al loop ik nu elke dag met betadine te wassen wat ze totaal niet leuk vind!
Ik weet nou echt niet meer wat ik moet doen, want wat ik ook doe de wond blijft maar open en viezig.. Je ziet het ook echt heel duidelijkj want het haar eromheen word ook rood/bruin van het opgedroogde bloed en viezigheid.
Dus heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen of Dé springschoenen die niet schuren en waar geen zand etc in kan komen?
Ik zou het toch even nalaten kijken of het geen mok is.