Anti schuif matje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frisko

Anti schuif matje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 13:48

Na 4 zadels, aangepast door zadelmaker blijf ik met mijn haf (zonder schoft) het probleem hebben dat mijn zadel ronddraait, vooral als ze begint te zweten...:(
De laatste zadelpasser die langskwam zei dat ik waarschijnlijk nooit een zadel zou vinden dat niet zou ronddraaien omdat ze echt niets van schoft heeft. Hij heeft me toen een anti slip matje verkocht om onder haar zadel te leggen.
Helaas na wat opzoekingswerk las ik niet zo'n goede ervaringen hiermee, dus het matje zit nog in de plastiek ...
Heeft iemand hier dit al geprobeerd of beter nog wie heeft 'de' oplossing voor een ronddraaiend zadel ?

WenMLove

Re: Anti schuif matje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 13:52

ik zou toch maar dat antislip matje er onder leggen!
toch maar proberen denk ik!
ik heb zelf nooit echt problemen daarmee dus kan je verder ook geen tips geven ofzo!
maar als je het zelf niet probeert kan je er ook niet achter komen of het wel of niet werkt en of het een goede of slechte ervaring is!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:59

Antislipmatjes werken heel goed tegen opzijschuiven van het zadel bij schoftloze paarden. Ze werken niet tegen het naar voren schuiven van je zadel. Wat voor slechte ervaringen had je gelezen?

Frisko

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 15:27

Dat ze wondjes zouden veroorzaken.
Misschien moet ik toch eens voor een korte rit proberen en als dat meevalt kunnen we wat langer proberen (maar schuurplekken wil ik toch wel vermijden !)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:30

Nou hoe dan? Ik heb ze op meerdere paarden gebruikt zien worden, nooit een wondje of schuurplek hoor. Juist doordat het niet meer schuift. Misschien als je een paard met een hele dunne huid hebt? Ik heb er alleen ervaring mee met IJslanders maar jij hebt begrijp ik een haflinger. Lijkt me dat dat geen probleem moet zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 15:30

Want de gemiddelde bokker heeft er meer verstand van dan een professionele zadelmaker ;) ?
Gewoon proberen...