Ervaringen Sommer Voyage?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Claudia78

Ervaringen Sommer Voyage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 15:13

Hallo,

Mijn fries heeft in het afgelopen 1.5jaar 3 zadels versleten, ik bedoel eigenlijk dat hij eruit gegroeid is. Zelfs in een razend tempo uit een Bates Innova.
Ik ben me dus nu heel erg aan het verdiepen in zadels en hoe het nu verder zal moeten. Boomloos heb ik aan gedacht (ook al geprobeerd) Maar ben ik geen voorstander van. Wow heb ik mij ook al in verdiept. Dat lijken me ook echt superzadeltjes. Echter heb ik nu al 3 zadels liggen voor de verkoop die ik maar niet kwijt raak (Frank Baines, Equestor, Bates Innova) Nu weet ik van Sommerzadels dat deze ook zeer aanpasbaar zijn en ben ik eigenlijk een beetje verliefd geworden op de Sommer Voyage. Het lijkt mij een heerlijk zadel voor ruiter en paard.
Ik vroeg mij af of er meer mensen hier op bokt zijn (of mensen kennen) die dit zadel hebben en hoe deze bevalt.
Het is geen goedkoop zadel. de prijs zal zo liggen tussen de 2200 en 2300 euro.
Welk zadel het ook gaat worden wow of Sommer. Ik ben gewoon heel benieuwd naar dit zadel.

http://www.pasoshop.de/Sattel-Sommer_6

Hier even een linkje neergezet voor het plaatje (ik hoop dat dat mag) :o

Mri

Re: Ervaringen Sommer Voyage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 15:54

als ik die site zo zie, dan kan je denk ik de kamer wijdte niet aan passen maar heb je gewoon grote keuze uit maten.
Ik ken de zadels zelf niet :)

WoW ken ik dan weer wel, en misschien ben ik bevooroordeeld, maar als ik ooit weer een eigen paard neem dan komt daar gewoon weer een WoW op ;)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 23:23

Nee-nee

Sommerzadels hebben een verstelbare boom die versteld kan worden van boommaat 27 t/m 38. Dit moet dan wel door een zadelmaker gebeuren

aafje87

Re: Ervaringen Sommer Voyage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 00:34

Het model ken ik niet, het met merk zeker wel! Het zijn heerlijke zadels inderdaad die zonder veel problemen te verstellen zijn in de boom.
Ook kan er veel versteld worden in de kussens.
De leer kwaliteit is uitstekend te noemen!
Maar net als elk traditioneel zadel, er zit een max in de verstelbaarheid. (WOW valt bij mij niet onder de noemer traditioneel zadel, dat is qua techniek ver voor)
Ga gewoon kijken of het model jou echt aanspreekt, het is immers geen normaal zadel maar gaat naar een klassiek/barok zadel, ze zitten heel anders als je doorsnee dressuurzadel.(ik kan op dit type zadel dus niet zitten, mijn bovenbenen zijn te dik met als gevolg dat ik standaard tegen de achterkant aankom(en dat zit echt niet lekker)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 15:33

Ja, ik vind dat barokke dus mooi. Ik heb daar wel eerder naar gekeken maar ze zijn nagenoeg altijd te smal voor mijn fries.
Ik ben zelf niet zo fors gebouwd dus ik denk dat ik niet zoveel last heb van die achterkant. Bovendien heb je deze in meerdere types.
Maar goed. Ik laat denk ik binnenkort gewoon iemand langskomen met sommerzadels en wat het beste voor mij en mijn paard is komt er gewoon op. of het nou deze of bijv de magnus is. Jammer dat er geen mensen zijn die ervaringen hebben met dit zadel. |(

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 13:51

Ik heb vorig jaar een tweedehands sommer voyage overgenomen, wat een heerlijk en prachtig zadel. Ik heb een paard met een moeilijke weke rug en reed hem eerder (tijdelijk) met een Wintech. Een wereld van verschil zeker voor het paard. Echter ze hebben van die Spaanse uiterlijkheden erop gemaakt. In galop dacht ik, dat is handig om beter de galop uit te kunnen zitten ... dat handvat... totdat ik ineens ... een los handvat had. Deze is blijkbaar met 4 schroeven vastgezet en er waren er na een tijdje 3 afgebroken :( ach ja er kunnen nieuwe in maar zolang er helemaal maar afgehaald. Je krijgt het idee van een pommel maar.. die zit er dus gewoon opgeschroefd voor... de mooi.