invetten peesbeschermers na wassen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BenaLaars

invetten peesbeschermers na wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 19:42

Ik heb zojuist met succes de bontinlages van mijn peesbeschermers gewassen, het bont is weer als nieuw, maar het zit vast aan de huid. Moet ik deze tijdens of na het drogen invetten om ze soepel te houden? ik kan er nergens iets over vinden, wellicht iemand ervaring hiermee?

Safiera

Re: invetten peesbeschermers na wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:41

Als je bont wast, moet je bontwasmiddel gebruiken, dat vet het leer al in. Gewoon wasmiddel is echt af te raden, en invetten of olieën is al helemaal not done. Wordt het erg lelijk van!

BenaLaars

Re: invetten peesbeschermers na wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 20:21

ja heb van dat Christ spul gebruikt. Inmiddels is alles droog en heb ik het bont met een kam opgeborsteld. ziet er beter uit dan nieuw!, maar heb inderdaad gemerkt dat het leer achter het bont niet te droog is geworden.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 12:28

LenaBaars schreef:
ja heb van dat Christ spul gebruikt. Inmiddels is alles droog en heb ik het bont met een kam opgeborsteld. ziet er beter uit dan nieuw!, maar heb inderdaad gemerkt dat het leer achter het bont niet te droog is geworden.

Hoe lang heb je het nu laten drogen? Volgens mij duurt het wel ff voordat dat ook helemaal droog is. Wel natuurlijk laten drogen en niet op de kachel ofzo ;)