Hoe diepe groeven uit zadel krijgen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliekje

Hoe diepe groeven uit zadel krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 10:22

Gisteravond viel me opeens op dat ik twee erg opvallende diepe groeven in mijn (leren) zadel heb zitten. Hoe het erin gekomen is me een raadsel, maar vind het enorm zonde (ben erg zuinig op mijn zadel....). Is er iemand die toevallig een trucje weet om dat eruit te krijgen? Ik ga ook nog even langs mijn buurman die zadelmaker is, maar misschien iemand hier die ervaring heeft om het er zelf uit te krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:39

Ik denk dat we toch wat meer moeten weten:
- waar zitten de groeven
- is het leer gevouwen of gaat het om krassen
- hoe groot is de schade

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 10:40

Foto?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 10:46

De groeven zitten op het zweetblad (aan de rechterkant). Van de zitting af een cm of 20 naar beneden. Het lijkt ingedeukt (echte groeven) en gekrast. Best wel diep ook.

Heb nog geen foto kunnen maken. Zit nu ook op mijn werk. Zal vanavond proberen een foto te maken.

*edit* Het lijkt erop dat de gespen van de singel erlangs gekrast zijn met veel kracht, de groeven zitten ook kort naast elkaar.

Tikoes

Re: Hoe diepe groeven uit zadel krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:07

Als het echte krassen zijn krijg je ze natuurlijk nooit helemaal meer weg.Je kan ze natuurlijk wel weer 'op kleur' maken met bv. schoenpoets of speciale 'leerverf' (vraag je zadelmaker) en daarna weer goed behandelen/invetten etc.
Succes.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 11:14

Wij hebben voor verkoop van onze BMW cabrio met lederen bekleding laten behandelen door de lederdokter :j

Die had groeven, lijntjes en beschadegingen zo weer opgeknapt zonder het leer echt te vervangen.

even googelen op lederdokter, wellicht zit er een bij je in de buurt :-)

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-11 11:15

Ik zal wel even vragen aan de zadelmaker. Hopelijk kan hij het voor het grootste gedeelte nog weg krijgen als dat kan, en anders moeten de groeven er maar in blijven ;(

@ listiglistje: oh dat zal mooi zijn! Ik zal even googlen!