Zelf frontriem maken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Zelf frontriem maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 19:02

Hoi,

Ik heb de zoekmachine al afgezocht maar helaas niks gevonden, dus ik open zelf maar een topic.

Ik zie tegenwoordig vaak zelfgemaakte frontriemen voorbijkomen op bokt, en het leek me heel leuk om dit zelf ook te gaan doen. Puur om het gewoon een keer zelf te proberen. En als het goed lukt e niet te duur is wil ik het misschien vaker gaan doen. Het is de bedoeling om een bling-bling frontriem te gaan maken. Ik heb alleen geen idee hoe!

Dus mijn vragen zijn:
- Hoe ga ik te werk?
- Wat voor kosten zijn eraan verbonden?
- Wat voor spullen heb ik allemaal nodig?
- Waar kan ik deze spullen kopen?
- Hoeveel tijd ben je er aan kwijt?
- Het leren bandje waar je de steentjes op maakt, zitten daar al lusjes aan om aan je hoofdstel te bevestigen?

Het zijn nogal wat vragen, maar ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!

Groetjes,
Marjolein

marjolein_el

Re: Zelf frontriem maken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 19:22

O en als jullie sites weten waar informatie op staat: Héél graag! :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:28

Daarnaast vraag ik me af of er een markt voor is aangezien je al een zelfgemaakte frontriem kan kopen bij oa;

Ukie, Wonderwanita, C_Star en zo nog heel heel veel anderen :+ aka, geen gat in de markt dus waarschijnlijk verkoop je amper wat tenzij je heeel goedkoop gaat doen en dan zijn je materiaalkosten dus hoger dan je verdiensten.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 19:31

Dankje voor je tips, maar dit is toch niet hélemaal wat ik bedoel. := Ik wil wel echt mooie met leren bandjes. frontriem van strotouwtjes zal ik nog wel zelf kunnen bedenken ja, maar echt mooie luxe niet.

Het is ook niet bedoeld om te verkopen. Stel nou dat ik er heel goed in blijk te zijn wil ik dat misschien wel eens doen, maar vooral lekker voor mezelf.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 19:50

Vraag dan ook niet wat je nodig hebt als je het zelf wel weet :+
Ik snap ook heus wel dat je geen strotouwtjes met macaroni wil maken maar als je zulke domme vragen stelt kan je ook zulke antwoorden verwachten ;)

Ik denk dat als je ze voor jezelf wil je beter eentje kan bestellen of het materiaal bij bijv. WW kan kopen want als je een rol steentjes moet kopen ben je niet blij, dat gaat meestal per 10, 50 of 100 meter en daar hangen fikse prijskaartjes aan.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-11 20:23

Klopt het dat je de strass ketting met klemmetjes moet vastmaken aan het leer? En hoe doe ik dit? Waar zijn die klemmetjes te krijgen?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:30

Jongens, niet zo flauw hé!

Linda, Sanne...
In je mand! :')

Ik zou zeggen..
Koop een frontriem van WW, demonteer en u zult zien dat het louter bestaat uit een stukkie leer, fleece, rijtjes blingstenen en wat zwart stevig draad. :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:30

Ohja!
En holnieten.

Anders moet je een spreuk uitvinden waardoor je frontriem magisch aan je hoofdstel blijft plakken. :Y)

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:32

Goh, wat zijn jullie toch lekker behulpzaam. Ik heb zelf een Ukie-frontriem, die is door Marloes gemaakt. Als je op Google fjord Ukie intypt dan kom je wel op haar site terecht. Misschien kan zij je helpen.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 17:35

Moderatoropmerking:
Graag alleen reageren als je een normale serieuze reactie kan plaatsen. TS stelt een gewone vraag, domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel. Heb je geen antwoord of geen zin om serieus te reageren, reageer dan helemaal niet. Als je zeker weet dat er via de zoekmachine vele topics over dit onderwerp te vinden zijn, help de TS dan door de links naar die topics hier te plaatsen, alleen maar roepen dat er al zo veel topics over zijn helpt de TS ook niet verder daar zij aangeeft het niet via de zoekmachine te kunnen vinden. Help elkaar aub gewoon eens. Offtopic reacties, reacties met alleen een smiley en reacties die niet zijn geplaatst om de TS te helpen zijn verwijderd, vanaf hier graag alleen reacties waar de ts iets aan heeft.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 12:05

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 13:00

Dankje!

En allemaal nog een keer bedankt, ik ben al een heel stuk verder gekomen, ik zoek nu alleen nog adressen om alle bijnodigheden te kopen. Steentjes weet ik wel te vinden, maar leer, en dingen om alles te bevestigen weet ik nog niet.

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 14:37

Leer kun je misschien bij een zadelmaker of schoenmaker kopen? Hier in de buurt zit een schoenmaker die stukjes leer verkoopt.

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 16:24

Schoenmaker is inderdaad een goed idee om daar te vragen!

Emlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 17:09

Als je het met echt leer of skai leer wilt gaan maken kan je een kijkje nemen bij de creative winkel. Je kan ook een grontriem van stof maken, en in het middel deze opvullen zodat er een bolling ontstaat. Of en frontriem van kralen of parels. als je de parels rijgt op ijzerdraad kan je er ook nog een vorm in vouwen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:31

Ik weet niet op links zijn toegestaan op bokt, anders mag een mod hem verwijderen, maar bij echtleer.nl kan je reststukken leer kopen.

Heb ik ook een doos vol van staan en is ideaal voor dit soort dingen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een nieuw lapje kopen, dan kun je het ook nog in precies de kleur en dikte van je hoofdstel kiezen. :)
Als je in de buurt woon zou je ook nog bij hem in de loods kunnen gaan kijken zodat je kunt uitzoeken maar hij verstuurd ook gewoon.

Hier: http://www.boomsma.nl/nl/webshop kan je dingen als holnieten en waxdraad vinden. Niet denken dat je de boel ook wel met gewoon ijzergaren kunt naaien (dacht ik ook op te besparen, met als gevolg dat ik alles een tweede keer kon naaien met garen dat wél tegen leer bestand is... Leer is zodanig stevig en sterk dat het gewoon garen binnen de kortste keren doorslijt).

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 19:49

Bisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 17:28

http://paarden.hobby-site.com/ < Dat is een handige site! Je gaat naar de site en klikt op Crea-Bea's >> Frontriemen (zoeken in het lijstje) Sorry voor de late reactie :oo

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 20:43

julius_juut schreef:
Niet denken dat je de boel ook wel met gewoon ijzergaren kunt naaien (dacht ik ook op te besparen, met als gevolg dat ik alles een tweede keer kon naaien met garen dat wél tegen leer bestand is... Leer is zodanig stevig en sterk dat het gewoon garen binnen de kortste keren doorslijt).

Gütermann en dan de allersterkste, die ook geschikt zijn om bankstellen mee te naaien. Je kunt duidelijk verschil voelen tussen die en gewoon garen. Ik heb er inmiddels 2 hoofdstellen mee in elkaar gezet.
Overigens weet ik niet of dat garen voor leer wel geschikt is, ik naai er biothane mee. Voor leer heb ik gewoon zadelmakersgaren. Maar voor 1 frontriempje lijkt me een hele klos van dat spul wat over the top?

Niet bij Boomsma gaan kijken. Echt niet doen TS. Want elke keer dat je op die site bent zie je meer dingen die je wil hebben :x

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:07

Wat leuk dat jij dit graag wil doen, is gewoon een verslavende hobby met leder werken, ik heb namelijk dezelfde virus te pakken :D. Zalig lederwerking en je eigen spulletjes maken *\o/* . Ik heb echt geen flauw idee waarom hier negatief over wordt gedaan ;-), maja, er zijn er altijd die om een of andere reden toch eens negatief moeten doen.
Ok er zijn er al veel die dit doen, maar dat is toch gewoon met alles zo de de dag van vandaag :+ ? Mensen met ideeën, dat is toch altijd leuk?
Je mag me altijd PB mailen voor meer info ;-)
Dit is mijn eerste strass-project, my New-evil times bridle:http://www.youtube.com/watch?v=pN0RLySuxW8&feature=youtu.be
Bij Boomsma vind je ook strasjes, allerlei kleurtjes:http://www.boomsma.nl/nl/webshop/13/conchos---versieringen/47/siernieten-en-sierholnieten
Laatst bijgewerkt door Cambiar op 05-01-14 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:23

Dit topic is drie jaar oud, dus ik denk dat ze die frontriem onderhand al gemaakt heeft :+.

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 09:26

Wist ik niet, topic stond namelijk bovenaan :+ , ga zelf niet kijken van wanneer de openingspost gepubliceerd is :D
Wel, dan ben ik wel nieuswgierig of ze er iets van gebakken heeft :D

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-15 15:09

haai, zou je in plaats van ´waxdraad´ ook van dat vlechtdraad kunnen gebruiken voor knotjes? Dus of je gewoon vlechtdraad kan gebruiken om de steentjes op het leer te maken ;)