sorry als het verkeerd staat of dat er al een topic over is, maar ik kan het niet vinden!
Ik heb een shetlander die heel erg moeilijk doet met het bit ( hij is al meerdere malen bekeken door tandarts,dit gebeurt volgende maand weer en ga dan zowieso erg doorhameren over het probleem,zeg maar )
wat doet hij precies: hij doet opstandig, mond open doen, omdraaien, tong over het bit ( alleen bij ongebroken, menbit ) onbestuurbaar zijn.
Hij doet het 99% van de tijd alleen zodra hij niet zn zin krijgt, en dan je te sterk af wilt zijn, dus het lijkt me meer daar aan te liggen dan dat het hem pijn doet! hij accepteert het niet.
Hij word bereden ohz met: enkel gebroken en ik men met hem met liverpool stang, ik heb bokkebitje geprobeerd maar dat ging echt niet, en al helemaal niet toen ik er een zeempje om deed.
bitloos is hij niet te sturen of te stoppen, dus dat gaat ook over.
ik wil gewoon dat hij lekker kan genieten met het rijden, welk bit is fijn voor gevoeligheid etc.
Welk bit kan ik nemen voor ohz en welke voor het mennen ?
het allerliefste met site waar die te koop is, meerdere bitten mag ook, ik wil gewoon alles proberen!
Bedankt, ik hoop dat het een beetje duidelijk is!
.
?