Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Jenni_boy schreef:Ik zou eerst eens door een vriendin die verstand van zadels heeft er naar laten kijken, een zadelmaker vraagt vaak voorrijdkosten en dat zou ik persoonlijk zonde vinden voor een paard dat niet van mij is

Anoniem schreef:Jenni_boy schreef:Ik zou eerst eens door een vriendin die verstand van zadels heeft er naar laten kijken, een zadelmaker vraagt vaak voorrijdkosten en dat zou ik persoonlijk zonde vinden voor een paard dat niet van mij is
Dat laat je toch door de manege doen? je mag sowieso niet zomaar vanalles onder het zadel stoppen bij de meeste maneges
ik zou graag mijn lease paard heel wille houden namelijk
Anoniem schreef:Wat ik dus wil zeggen is dat bijna alles een functie heeft, en goed gebruikt dient te worden!. Een bontje koop je niet omdat het zo verschrikkelijk leuk staat (vind ik persoonlijk niet..) Maar een bontje koop je als TIJDELIJKE oplossing van bijv een te breed zadel. Maar alleen op aanraden van een goede zadelmaker.. Dus je moet gewoon zorgen voor een goed zadel. En anders niet rijden.
(allen voor mijn pony dan met springen/cross)
MelanieB schreef:Anoniem schreef:Wat ik dus wil zeggen is dat bijna alles een functie heeft, en goed gebruikt dient te worden!. Een bontje koop je niet omdat het zo verschrikkelijk leuk staat (vind ik persoonlijk niet..) Maar een bontje koop je als TIJDELIJKE oplossing van bijv een te breed zadel. Maar alleen op aanraden van een goede zadelmaker.. Dus je moet gewoon zorgen voor een goed zadel. En anders niet rijden.
Of als het op sterk aanraden van de fysio en dierenarts word aangeraden.(allen voor mijn pony dan met springen/cross)
Verder als je zo nodig mooi vind staan, koop dan zo'n dun ding waar alleen bont aan de voorkant en achterkant zit, dan heb je wel het mooie van het bontje, maar niet het niet-passend/krapper maken van je zadel.
, Het gaat er om dat je niet zelf met je zadel moet gaan klooien
het is dat je niet bij mij in de buurt woont anders had ik je graag geholpen haha