Ik heb ook echt geen flauw idee wat ze daar aan kunenn doen. Behalve een heel ander model zadel waar het zadel wel op de juise plaats ligt maar de singelstoten verder naar voren vallen
Nu ga ik maar van het ergste uit dat ik een nieuw zadel moet hebben. Maar heb gewoon echt geen idee wat gechikt zou kunnen.
De zadelmaker die komt verkoopt zelf Albion, Knigt rider, Passier, Prestige, S&K en Stubben.
Ik heb alleen met Prestige en Stubben ervaringen. Ik heb nu een Prestige Top dressage en ik zit er echt heerlijk in. Ben echt weg van dit zadel. Maar pat dus niet op mijn paard. Misschien dat andere modellen wel zouden kunnen passen?
Ik heb een tijd terug op een Stubben springzadel mogen rijden. En ik als dressuurruiter reed er zo mee weg. Vond dat ook een erg fijn zadel. En de kwaliteit is gewoon super. Maar zouden deze zadels wel geschikt kunnen zijn voor mijn merrie?
Dan heb ik nog Arno Brandt op het lijstje staan. Maar als ik naar de foto's kijk van die zadels. Ben ik bang dat ze een hele diepe zit hebben en mege veel wrong. Waardoor je dus echt opgesloten zit. En dat wil ik liever niet.
Ik zoek dus een dressuurzadel die super op mijn paard past. Die niet naar voren schuift. De schouder vrij laat.
Met een (half) diepe zit wel wat wrong. Maar niet dat ik vast en gedwongen zit maar wel stevig.
Hebben jullie ervaring met zo'n paard met 'moeilijke' bouw en wat hebben jullie erop liggen?
Of met de reeds genoemde merken? Of hebben jullie nog een merk wat ik ook zeker moet proberen?
Euroriding zijn ook erg fijne zadels. van KR ben ik niet zo'n fan, meisje hier op de club heeft zo'n kunststof zadeltje op haar pony en dat ding is gewoon echt scheef, zelfs ik kan dat zien.