Verzekering voor zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jorinda

Verzekering voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:14

Hoi allemaal!

Ik ben bezig met een verzekering voor mijn Fjord en mijn vader wil ook graag dat ik mijn zadel verzeker.
Nu staat er bij dat formulier van Hippozorg dat ik voor een verzekering voor een zadel bij moet voegen:
- Aankoopnota
- Taxatierapport
- Kleurenfoto
Nou, de kleurenfoto gaat wel lukken :+
Maar ik vroeg me af, of als "aankoopnota" een afschrift genoeg is? En wat is een taxatierapport van een zadel en hoe kan ik die krijgen? :o

Hoop dat ik van jullie een snel antwoord kan krijgen, want ik moet het formulier deze week nog opsturen. :)
Alvast bedankt!

Sica
Moderator Over Paarden

Re: Verzekering voor zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:22

De aankoopnota is de bon van de zaak waar je hem gekocht hebt, weet niet of ze met een afschrift ook genoegen nemen. Dat zou je even moeten vragen.
Een taxatierapport moet je laten maken door een zadelmaker, die taxeert dan de huidige waarde van je zadel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:24

Beter kan je je zadel verzekeren via de inboedel verzekering van je huis. (anders even aan je ouders vragen). Ik moest het adres van de stal doorgeven en de verzekerde waarde, meer niet. En ik betaal ook niks extra's!!

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 12:30

Sica schreef:
De aankoopnota is de bon van de zaak waar je hem gekocht hebt, weet niet of ze met een afschrift ook genoegen nemen. Dat zou je even moeten vragen.
Een taxatierapport moet je laten maken door een zadelmaker, die taxeert dan de huidige waarde van je zadel.

Hmm oke.. Het zadel is echt splinternieuw.. :+

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 12:35

Dan heb je toch de bon nog waar je hem gekocht hebt? Als het zadel echt net nieuw is, is dit voldoende lijkt me. Bel anders de maatschappij even voor informatie, kom je sneller waar je zijn moet dan hier op bokt...

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:35

Hou er ook rekening met de eisen van de verzekering zelf. Ze eisen meestal dat je zadel in een afgesloten kast ligt met een goedgekeurd slot erop, je kast moet dan in een ruimte staan die ook weer kan worden afgelsoten en bij de stal moet er iemand wonen.

Ik heb doordat er zadeldieven actief waren, ook 1 jaar m'n zadel laten verzekeren en dat was via inboedel verzekering, was niet zo heel duur dacht ik.

EstherBakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:49

Ik zou inderdaad goed de voorwaarden van de verzekering checken, het gebeurt zo vaak en in veel gevallen is het aan onzorgvuldigheid te danken. Je kan je zadel in een kast opbergen maar als er verder geen braak sporen zijn, dan is de kans groot dat de verzekering niet uitbetaald.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 14:13

Ik denk dat ik het via de inboedel laat doen, als mijn ouders het daarmee eens zijn, schijnt een stuk goedkoper te zijn.

Overigens ligt het zadel in een afsluitbare kast, in een stal die afgesloten wordt als er niemand is en er wonen mensen op het terrein, dus dat is allemaal geen punt. :P

Amarach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 09:31

Ik heb mijn zadel verzekerd via de inboedel. Dat scheelt een hoop geld. Ik neem overigens altijd mijn zadel mee naar huis. Ik maak het thuis dan vaak even netjes schoon.

Ik denk dat een afschrift niet voldoende is als aankoop nota.