Voorsingel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

myrrie08

Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:02

Heeey allemaal!
Ik gebruik nu voor mijn shetlander een staartriem zodat het zadel niet naar voren kan schuiven.
En dan denk ik dat ik voor iedereen spreek dat ik zeg dat dit super lelijk staat!
Ik was dus een beetje aan het kijken voor een staartriem op internet(omdat we nu nog een zadetje krijgen).
Toen kwam ik een voorsingel tegen, het schijnt dat deze ook er voor zorgen dat het zadel niet naar voren schuift.
Iemand hier ervaringen mee?
Eventueel foto's met de singel op met het zadel?
Het lijkt me veel mooier dan die staartriemen:D
XXx

_maaike_D

Re: Voorsingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:04

je plaatst dit bij aangespannen, (dat is mennen) :D
even getemd!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:14

Ik verplaats dit topic van AR naar HAR, daar past het beter en krijg je vast meer reacties.

doriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:15

Ik heb er heel weinig verstand van, maar ik zou zeggen dat als het zadel naar voren schuift, het geen zin heeft om er een voorsingel aan te maken. Dat heeft geen zin tegen het naar voren schuiven. Dan zou je idd beter een staartriem kunnen gebruiken..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:30

Voorsingel als permanente oplossing ben ik geen voorstander van. Wel voor tijdelijk bij een drachtige merrie ofzo.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:35

Mijn zadel had er een bevestiging voor zitten...eigenlijk nooit gebruikt. Zadel lag goed als ik hem op 2 en 4 bevestigde. Schijnt inderdaad een oplossing te zijn voor rondere paarden. Maar het was absoluut geen oplossing voor mijn rondere merrie, daar lag het even slecht op al ik voorsingel gebruikte als zonder voorsingel!

Afbeelding

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:37

TS bedoelt een losse voorsingel denk ik.

borisfrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:40

myrrie08 schreef:
Heeey allemaal!
Ik gebruik nu voor mijn shetlander een staartriem zodat het zadel niet naar voren kan schuiven.
En dan denk ik dat ik voor iedereen spreek dat ik zeg dat dit super lelijk staat!
Ik was dus een beetje aan het kijken voor een staartriem op internet(omdat we nu nog een zadetje krijgen).
Toen kwam ik een voorsingel tegen, het schijnt dat deze ook er voor zorgen dat het zadel niet naar voren schuift.
XXx

HEEI IK ER ook last van maar mijn zadel schuift heen en weer staart riem vind ik idd ook lelijk maar heet het ook echt voorsingel

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:40

Hoe voorkomen die voorsingels dan dat het naar voor schuift? Die zorgen er toch juist voor dat het niet naar achteren schuift?

TS?

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 21:09

Afbeelding

Dit is een losse voorsingel. Die voorkomt idd dat het zadel naar voren schuift.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:13

Ah wacht ik heb zo een ander ding in mijn hoofd zitten, dat de eventers juist gebruiken. :D Dit is inderdaad hetzelfde principe als 'mijn' voorsingel. Ik ben weer mee.

Fristi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:14

Voor tijdelijk helpt dat hoor!
Alleen niet te lang gebruiken, dan gewoon een zadelpasser laten komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 22:17

borisfrits schreef:
myrrie08 schreef:
Heeey allemaal!
XXx

HEEI IK ER ook last van maar mijn zadel schuift heen en weer staart riem vind ik idd ook lelijk maar heet het ook echt voorsingel

Als je zadel heen en weer schuift, kun je denk ik beter nog een paar gaatjes aansingelen? En wat maakt het uit dat een staartriem er lelijk uitziet, als het beter is voor je paard, is wat mij betreft de keuze snel gemaakt.

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 13:43

Bij een shetlander is de schoft nu eenmaal erg plat dus dat een zadel naar voren schuift op zo'n kleintje is niet heel vreemd. Enige oplossing is een staartriem. Een voorzingel bij een shetlander kom je niet heel vaak tegen, is die wel in shetlander maat te verkrijgen?

x_Milou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 19:18

Een goed passend zadel is altijd beter natuurlijk maar een voorsingel vind ik helemaal niks. Dan nog liever een staartriem, dit lijkt me toch niet fijn zitten. Als je niet aan een nieuw zadel wilt zou ik toch een anti-slipmatje halen, wel een dekje tussen de rug en het matje leggen anders kan het op de huit gaan schuren