Hoe martingaal vast maken aan H girth singel?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Star

Hoe martingaal vast maken aan H girth singel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:25

Hallo Allemaal,

Ik heb sinds twee jaar een heerlijk Wow zadel. In verband met de ronde bouw van mijn paard heb ik naast mijn wow zadel ook een H-girth singel aangeschaft. Echter wil ik graag met een martingaal kunnen rijden.

Nu kan je de martingaal niet door de singel heen halen omdat mijn singel dus anders is dan normale singels :+ En loop ik dus tegen een probleem aan.

Ik ben benieuwd of iemand anders ook tegen dit probleem aangelopen is en hoe dit uiteindelijk op gelost is.

Ik zat er al aan te denken om een los riempje met een ringetje er aan te kopen en dat kijken of ik de martingaal aan het ringetje kan maken. Maar ik vind het zonde om het te kopen als iemand het al uitgeprobeerd heeft. Ook heb ik borsttuigen gezien die aan het uiteinde door middel van een klipje aan een ring kan bevestigen. Nu weet ik alleen niet of een borsttuig met martingaal eraan de zelfde werking heeft als een gewone martingaal? Want als dat zo is, is dat voor mij de oplossing ;)

Ik hoor het graag!

Wietskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 00:00

Borsttuig met martingaal eraan werkt precies hetzelfde!
Je kan dus gewoon een lus met ringetje om je singel heen doen en dan het
borsttuig gebruiken;)